خبر فوری

 
 
پیام صوتی سخنگوی اسبق طالبان پاکستان و ادعای فرار از بازداشت ارتش پاکستان
کد خبر :290304141

16:10 1398/11/18


برچسب ها : احسان الله احسان, ارتش پاکستان, تروریست, تروریسم, جنبش طالبان پاکستان, طالبان,

احسان الله احسان سخنگوی اسبق جنبش طالبان پاکستان در پیام صوتی که درحال گردش در فضای مجازی است، مدعی به فرار از بازداشت ارتش پاکستان شده است. هرچند که تاکنون تکذیب یا تاییدی که آیا این پیام صوتی متعلق به احسان الله است یا خیر، منتشر نشده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| احسان الله احسان سخنگوی اسبق جنبش طالبان پاکستان در پیام صوتی که درحال گردش در فضای مجازی است، مدعی به فرار از بازداشت ارتش پاکستان شده است. هرچند که تاکنون که آیا این پیام صوتی متعلق به احسان الله است یا خیر، تکذیب یا تایید نشده است.

از طرفی یکی از اعضای بی بی سی طی تویتی ابراز داشت: زمانیکه بی بی سی برای پاسخ در رابطه با ادعای مطرح شده در پیام صوتی با روابط عمومی ارتش پاکستان تماس گرفت، منابع نظامی این ادعا را تایید یا رد نکرده و تنها گفتند که فعلا نمی‌خواهند در این رابطه اظهار نظر کنند.

گفتنی است ماه گذشته، خبر گزاری The Sunday Guardian هندی خبر فرار این شخص را منتشر کرده بود که درپی آن مقامات مربوطه پاکستانی تاکنون هیچگونه ابراز نظری در این رابطه نکرده اند.

 

احسان الله احسان سخنگوی اسبق جنبش طالبان پاکستان در پیام صوتی منتشر شده ابراز داشت که پس از توافق 17 بهمن 1395، وی خود را تسلیم سازمان های امنیتی پاکستان کرده بود. وی افزود، من به مدت سه سال از این قرارداد تبعیت کرد، اما سازمان های امنیتی پاکستان وی را به همراه همسر و فرزندانش در بازداشت نگاه داشته بودند.

وی در ادامه سخنان خود مدعی شد: سازمان های امنیتی پاکستان طی این سه سال، بر متن توافقنامه عمل نکرده و آن را نقض کردند. وی پس از آن مجبور به طرح ریزی برای فرار شد.

احسان الله، تصریح داشت که او در تاریخ 21 دی موفق به فرار شده است و جزئیاتی در رابطه با دستگیری خود و فرار، جنایات ارتش و سازمان های اطلاعاتی پاکستان، منتشر خواهد نمود.

اما این درحالی است که صابر شاکر از تحلیلگران ارشد پاکستانی مدعی شده است که احسان الله احسان طبق توافقنامه ای آزاد شده و خبرهای مبنی بر فرار او از بازداشت ارتش پاکستان چیزی جز دروغ نیست. وی در ادامه، افزود: همانطور که آمریکا تحت توافق امن، بسیاری از رهبران طالبان را آزاد کرده بود، پاکستان نیز به منظور برگزاری مذاکرات موفق با طالبان، چندین رهبر طالبان را آزاد نموده است، و احسان الله احسان نیز براساس همین توافقنامه آزاد شده است. درعوض طالبان افغانستان نیز افراد داخلی و خارجی را آزاد کرده بود.

همچنین اعزاز سید از خبرنگاران ارشد پاکستان مدعی شده است که سخنگوی اسبق طالبان، هم اکنون در افغانستان است. اما The News در گزارش خود ابراز داشته است که احسان الله طی تماسی که با ما داشته است، فاش کرد که وی به همراه خانواده خود در ترکیه مستقر است. از طرفی، حامد میر یکی دیگر از تحلیلگران و خبرنگاران ارشد پاکستانی در پیام تویتری خود نوشت: احسان الله باید بگوید که چرا مسئولیت حمله به ملاله یوسفزئی را پذیرفته و به گفته چه کسی مسئولیت نصب بمب زیر ماشین من را پذیرفته است؟

 

ارسال نظر

 
1