خبر فوری

 
 
پشتیبانی انگلستان از دادگاه های پاکستان
کد خبر :1147254489

14:25 1397/10/03


برچسب ها : اعدام, انگلستان, بریتانیا, پاکستان, تروریست, تروریسم, دادگاه,

، مالیات های مردم انگلستان صرف دادگاه های پاکستانی به منظور مبارزه با تروریسم و حکم اعدام تروریست ها در این کشور می شود.


به گزارش راز نيوز به نقل از گاردین، مالیات های مردم انگلستان صرف دادگاه های پاکستانی به منظور مبارزه با تروریسم و حکم اعدام تروریست ها در این کشور می شود. طبق گزارش به دست آمده، انگلستان تحت برنامه ' Rule of Law '  مبالغ هنگفتی را به دادگاه های پاکستان می فرستد، تا از این طریق پاکستان افرادی را که مهر تروریسم خورده اند را اعدام بکند. گفتنی است این از استراتژی های انگلستان به منظور مبارزه با تروریسم است.

طبق گفته گاردین، این اطلاعات از اسناد محرمانه مخفی به دست آمده است. گفتنی است برنامه کمک مالی انگلستان به دادگاه های پاکستانی به منظور اعدام تروریسم از سال 2016 میلادی مصادف با 1395 شمسی آغاز شده است. پس از گذشت حدود دو سال تاکنون دادگاه های پاکستان 59 نفر را اعدام کرده اند و بسیاری از افراد دیگر نیز در صف انتظار اعدام هستند. اما این در حالی است که طبق اطلاعات به دست آمده برخی از افراد اعدام شده نیز با عدم در دست داشتن اسناد و مدارکی علیه این افراد توسط دادگاه ها محکوم به اعدام شده اند.

قابل ذکر است که در رابطه با این موضوع در پارلمان پاکستان نیز گفت و گویی در هفته گذشته صورت گرفته بود، در این گفت و گو اظهار داشته شد که انگلستان در حال فرستادن مبلغ 10.38 میلیون یورو به پاکستان برای شرکت در برنامه مبارزه با تروریسم پاکستان است. یکی از بخش های این برنامه آن است که، انگلستان با شرکت در این برنامه و کمک مالی به دادگاه های پاکستانی خواستار آن است تا پاکستان در دادگاه های خود با این افراد مطابق قوانین بین المللی برخورد و آنان را محاکمه کند، اما طبق اظهارات موسسه خیریه Reprieve، نه تنها پاکستان در لیست دادگاه هایی که مطابق قوانین بین المللی مجازات می کنند نیست، بلکه این کشور حتی از قوانین بین المللی پیروی نیز نمی کند. این موسسه خیریه در ادامه گفته است که در دادگاه های پاکستان حتی افرادی که متهم به ربودن هستند، آنها را نیز محکوم به اعدام می کنند، اما این در حالی است که طبق قوانین بین المللی تنها افرادی را که قاتل هستند می توان محکوم به اعدام کرد.

ناگفته نماند که بیشتر افرادی که در این دادگاه ها با اتهام تروریسم محکوم به اعدام می شوند، هیچ گونه ارتباطی نیز با تروریسم ندارند.

سازمان ملل متحد نیز با ابراز نگرانی خود از دادگاه های پاکستان می گوید که نه تنها پاکستان از قوانین اعدام بین المللی پیروی نمی کند، بلکه طبق قوانین خودش هرکسی را که بخواهد اعدام می کند. برخی از کارشناسان و تحلیل گران نیز با اشاره به این موضوع ابراز داشته اند که پاکستان حتی قوانین بین المللی در رابطه با اعدام را نیز پیروی نمی کند.

این در حالی است که عدم محکومیت به اعدام آسیه مسیح زن پاکستانی که متهم به اهانت به ساحت مقدس رسول اکرم (صلی الله عليه و آله وسلم) بوده است نیز منجر به تعجب مردم پاکستان شده است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان نیز ابراز داشته است که ما می توانیم با قاطعیت بگوییم که کمک های مالی به پاکستان به همان نحوی استفاده می شوند که ما می خواهیم و سیاست های ما به وسیله آنها اجرا می شود.

لازم به ذکر است که پاکستان در مبارزه با تروریسم آن چنان که نشان می دهد جدی نیست و فقط برای خوب جلوه دادن خود برخی از اقدامات را انجام می دهد. پاکستان از تروریست هایی که به نفع و یا مطابق سیاست های پاکستان فعالیت بکنند را حتی پشتیبانی نیز می‌کند، همچون لشکر طیبه و غیره.

ارسال نظر

 
1