خبر فوری

 
پسر سمیع الحق به عنوان رئیس جدید جمعیت علماء اسلام منتخب شد
کد خبر :1690190893

17:24 1397/08/13


برچسب ها : پاکستان,

پس از به قتل رسیدن سمیع الحق ،فرزند وی به نام حامد الحق به عنوان قائم مقام جمعیت علماء اسلام منصوب شد.


پس از به قتل رسیدن سمیع الحق ،فرزند وی به نام حامد الحق به عنوان قائم مقام جمعیت علماء اسلام منصوب شد.

براساس گزارشات، پس از به قتل رسیدن رئیس سابق جمعیت علماء اسلام پاکستان، شورای این جماعت پسر وی حامد الحق را به عنوان رئیس جدید این گروه منتصب کرد.

حامد الحق پس از به عهده گرفتن این مسئولیت طی سخنرانی خود خطاب به کارکنان این گروه گفت :'' نخواهیم گذاشت خون رهبر مان به سادگی پایمال شود، ما برای حمایت از کشمیر و فلسطین صدای خود را با قدرت بیشتری بلند خواهیم کرد. "

لازم به ذکر است که دو روز قبل مولانا سمیع الحق در خانه خود به ضرب چاقو توسط افراد نامعلوم به قتل رسید، این درحالی است که درحین انجام این عمل هیچ کدام از نزدیکان و یا محافظان سمیع الحق در خانه حضور نداشتند.

پس از آن پولیس به طور فوری گروهی برای انجام تحقیقات تشکیل داد که این تیم موفق به دستیابی چند اثر انگشت در محل حادثه شد، علاوه بر آن پلیس دو نفر را به عنوان مظنون اصلی نیز دستگیر کرده بود.

گفتنی است که سمیع الحق یک محقق برجسته دینی اهل سنت و از سیاستمداران برجسته سابق نیز به شمار می‌رفته است. وی در تاریخ 18 دسامبر سال 1937 در منطقه اکوره ختک به دنیا آمد. پس از گذراندن دوران تحصیل ابتدایی، دوره آموزش را تکمیل کرد. وی بنیانگذار دارالعلوم حقانیه در ختک نیز بوده است.

مقتول، تلاش های سیاسی خود را به همراه پدر فضل الرحمان در جمعیت علماء اسلام شروع کرده بود، پس از درگذشت مولانا عطاء الحق، جامعه علماء اسلام به دو گروه تقسیم شد، که رهبری یکی به عهده سمیع الحق و دیگری به عهده فضل الرحمن بوده است.

وی از شخصیت های معروف پاکستان بوده است. به همین دلیل او دو مرتبه به عنوان سناتور منتخب شده بود. سمیع الحق همچنان جناح ها و گروه های مختلف مذهبی را مخلوط کرده و متحد کرده بود.

ارسال نظر

 
1