خبر فوری

 
 
پرویز مشرف : با سه شرط پاکستان می تواند روابطی دوستانه با اسرائیل داشته باشد
کد خبر :2138027166

21:56 1397/12/18


برچسب ها : اسرائیل, پاکستان, تروریست, تروریسم, دولت, هند,

مواضع پرویز مشرف رئیس جمهور دیکتاتور اسبق پاکستان در ارتباط با گروه های ممنوعه و اسرائیل


پرویز مشرف طی مصاحبه مطبوعاتی با یکی از شبکه‌های خصوصی پاکستان از طریق تماس تلفنی در پاسخ به سؤال پرسیده شده در رابطه با اقدامات اخیر پاکستان علیه تروریسم گفت : این اقدام دولت پاکستان بسیار خوب است و من نیز از آن حمایت می‌کنم . من همیشه خاطرنشان کرده‌ام که جیش محمد گروه تروریستی است که علیه من نیز اقداماتی انجام داده و حمله کرده است. باید علیه این گروه تروریستی این‌چنین عملیاتی از جانب دولت انجام شوند و من نیز از این اقدامات دولت بسیار خرسند هستم.

مجری " ندیم ملک " پرسید آیا شما مطمئن هستید حمله‌ای که بر روی پل علیه شما انجام ‌شده بود را جیش محمد انجام داده بود؟ در صورت مثبت بودن جواب، چرا شما در آن زمان که بر سر اقتدار بودید علیه این گروه اقدامی انجام ندادید؟

پرویز مشرف رئیس‌جمهور اسبق پاکستان که از طریق کودتای نظامی به قدرت دست‌یافته بود در پاسخ به سؤال فوق گفت : بله من مطمئن هستم، من پاسخ قابل‌توجهی در این رابطه ندارم. در آن زمان دو کشور هند و پاکستان مشغول انجام عملیاتی علیه یکدیگر بودند و توجه سازمان اطلاعاتی نیز بر این موضوع متمرکز بود، آن‌ها اقدامی انجام ندادند و من نیز به این مسئله توجهی نکردم.

 

پرویز مشرف در گفتگو با مجری ندیم ملک در پاسخ به سؤال او مبنی بر علت هدف قرار گرفتن خود توسط جیش محمد گفت : پس از حمله 11/9 ما درصدد مبارزه با طالبان برآمدیم . نیروهای گروه‌های طالبان و القاعده پس ‌از آن که در افغانستان مورد حمله های گوناگون قرار گرفتند، وارد خاک پاکستان شده و در مناطق کوهستانی پناهنده شدند. پس ‌از آن، آن‌ها شروع کردند به حمله کردن به شهروندان پاکستانی، ما نیز چند صد تن از این افراد را دستگیر و تحویل آمریکا دادیم. افرادی که می‌گویند من در کتاب خود نوشته‌ام که شهروندان پاکستانی را تحویل آمریکا داده‌ایم، دروغ است. ما افرادی را تحویل آمریکا داده بودیم که به‌طور غیرقانونی وارد پاکستان شده بودند و حاضر به بازگشت به کشور خود نیز نبودند.

«ناگفته نماند طبق اطلاعات به‌دست‌آمده 60 درصد افرادی را که پاکستان به آمریکا در آن زمان تحویل داد پاکستانی بودند و بقیه آن افراد از کشورهای دیگری بوده‌اند که پرویز مشرف در حال حاضر این خبر را تکذیب کرده است. تمامی پاکستانی‌هایی که به آمریکا تحویل داده شدند کسانی بودند که علیه ارتش پاکستان فعالیت داشته و از گفته‌های ارتش سر باز زدند. و به همین دلیل ارتش پاکستان آن‌ها را تحویل آمریکا داده بود.»

 

وی افزود : ما برای این با جماعت الدعوه و تحریک لبیک پاکستان به مذاکرات نشستیم، زیرا به نظر من آن‌ها هیچ‌ گونه عملیات تروریستی در پاکستان انجام نداده بودند. سازمان‌های خیریه، جماعت الدعوه را تشکیل داده‌اند، در صورت عدم مذاکرات ما با آن‌ها این افراد برای ملحق شدن به طالبان قدم بر می‌داشتند.

 

ندیم ملک مجری شبکه تلویزیونی طی گفتگو با پرویز مشرف از وی خواستار ارائه نظر شخصی او در رابطه با حمله مشترک اسرائیل و هند از مسیر راجستان به پاکستان شد. پرویز مشرف در این رابطه گفت : من بارها این نکته را متذکر شده‌ام که هندو و صهیونیسم با یکدیگر متحد شده‌اند، و من بر این باورم که اتحادشان را باید بشکنیم.

هندو و صهیونیسم با اتحادشان درصدد وارد کردن خسارت به پاکستان هستند. من بر این باورم که باید هرچه سریع‌تر این اتحاد را بشکنیم و به‌طور فوری برای حل کردن مسئله فلسطین اقدامی در پیش گیریم. قدس حائز اهمیت بسزایی برای یهود، مسلمانان و مسیحیان است، این اشتباه برادران عرب ما بود که قدس را به صهیون تحویل داده‌اند.

دومین اقدام باید درزمینهٔ آزادسازی زمین‌های اشغالی از چنگ صهیونیسم انجام شود . سومین آن، باید به مهاجران فلسطینی اجازه بازگشت به کشورشان داده شود. من این سه مورد را خطاب به کنگره یهود در نیویورک نیز گفته‌ام که پاکستان در حالی با اسرائیل روابط دوستانه خواهد داشت که شما این سه اقدام را انجام دهید. ما هیچ‌گاه شما را به رسمیت نخواهیم شناخت و علیه شما خواهیم ایستاد.

 

پرویز مشرف در ادامه سخنان خود در پاسخ به سؤالی در ارتباط با تویت های خود اذعان داشت که من تویتر استفاده نمی‌کنم، من دونالد ترامپ نیستم که پیاپی تویت بزنم، تویت های من توسط شخصی به نام دکتر رضا و با تائید من زده می‌شوند.

من چگونه می‌توانم به حمایت از اسرائیل سخن بگویم، درحالی‌که توطئه و همدستی آن‌ها با هند علیه پاکستان آشکارشده است؟ ما باید به این اقدام اسرائیل و هند علیه پاکستان پاسخ دهیم، تا در آینده دیگر جرأت انجام چنین اشتباهاتی را نکنند.

اعتقاد من در رابطه با جهان اسلام، فلسطین و کشمیر واضح است، اسرائیل هیچ‌گاه علیه جنایات هند در کشمیر چیزی نگفته است، من نمی‌دانم تویتی که به نقل از من در حمایت از اسرائیل منتشر شده است، منبع آن چه کسی است؟ اما ما در تلاش برای پیدا کردن منبع این تویت هستیم.

لازم به ذکر است که پرویز مشرف تاکنون بارها برای ایجاد روابط با اسرائیل سخن گفته است. پرویز مشرف گفت: ما باید روابط اسرائیل و هند را بشکنیم و این درحالی‌ صورت می‌گیرد که ما با یکی از آن‌ها روابط خود را آغاز کنیم. حال معلوم است که پاکستان هیچ‌گاه با هند دست دوستی نخواهد داد زیرا پاکستان با هند دشمن دیرینه و 70 ساله به شمار می‌آیند و اسرائیل نیز پس ‌از آنکه مکان مشخصی را از فلسطین اشغالی را آزاد کند طبق گفته پرویز مشرف در این صورت پاکستان با اسرائیل روابط خود را به طور آشکار آغاز خواهد کرد. گفتنی است که پاکستان در سال‌های آغازین خود در سیاست‌های خود عنوان کرده است که در هیچ صورتی پاکستان و اسرائیل در کنار یکدیگر قرار نخواهند گرفت. طبق نظریه ما اسرائیل باید از صفحه جهان پاک شود.

ارسال نظر

 
1