خبر فوری

 
 
پروژه سی پیک محور دوستی و روابط اقتصادی و تجاری میان پاکستان و چین
کد خبر :1721255991

17:00 1402/05/09


برچسب ها : پاکستان و چین, پروژه سی پیک, روابط دوجانبه, سی پیک, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, همکاری دوجانبه, کریدور اقتصادی,

هی لایفنگ معاون نخست وزیر چین در راس هیئتی طی سفر سه روزه خود به اسلام آباد وارد کاخ نخست وزیری پاکستان شد و با محمد شهباز شریف دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | هی لایفنگ نماینده ویژه رئیس جمهور، معاون نخست وزیر و رئیس کمیسیون توسعه و اصطلاحات ملی چین در راس هیئتی طی سفر سه روزه خود به اسلام آباد وارد کاخ نخست وزیری پاکستان شد و با محمد شهباز شریف دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست مهم موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله کریدور اقتصادی چین-پاکستان، گسترش روابط و همکاری اقتصادی و مالی میان دو کشور مورد بحث و بررسی دو طرف قرار گرفت.

محمد شهباز شریف ضمن استقبال و خوشامدگویی به معاون نخست وزیر چین و هیئت میهمان، بیان کرد: چین همواره در سختی ها و مشکلات به ویژه در دوران سیل زیان بار 2022، چالش های اقتصادی موجود و پیش رو از جمله نهایی شدن توافق با صندوق بین ‌المللی پول، در کنار پاکستان ایستاده است.

وی ده سالگی کریدور اقتصادی چین-پاکستان (سی پیک) را فرصتی طلایی برای توسعه هرچه بیشتر این پروژه توصیف کرد و گفت: پاکستان مشتاقانه منتظر افزایش حجم صادرات محصولات کشاورزی به چین می باشد، در این خصوص تفاهم نامه هایی در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت و ارتباطات میان مقامات دو کشور به امضاء رسید.

در همین حال، هی لایفنگ نماینده ویژه رئیس جمهور و معاون نخست وزیر چین ضمن تاکید بر تداوم همکاری و حمایت های چین در شکوفایی و توسعه اقتصادی پاکستان، به مشارکت استراتژیک و روابط دوستانه میان دو کشور اشاره کرد و بر گسترش همکاری های دوجانبه پافشاری نمود.

در پایان این نشست همچنین مقامات دو کشور متعهد شدند تا از یکدیگر در مسائل منطقه ای و حفاظت از منافع ملی حمایت نمایند.

ارسال نظر

 
1