خبر فوری

 
 
پرونده دانیل پرل: دیوان عالی پاکستان دستور آزادی فوری عمر احمد شیخ را صادر کرد
کد خبر :1681962632

12:30 1399/11/09


برچسب ها : آزادی, احمد عمر سعید شیخ, احمد عمر شیخ, پاکستان, حکم آزادی, دادگاه, دادگاه عالی پاکستان, دادگستر, دنیل پرل, دیوان عالی پاکستان, قتل,

یک دادگاه سه نفره به ریاست قاضی مشیر عالم، حکم آزادی فوری احمد عمر شیخ را صادر کرد و دیوان عالی کشور پاکستان در حکم خود، کلیه فرجام خواهی های دولت سند را رد کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | دیوان عالی پاکستان در پرونده قتل دنیل پرل روزنامه نگار آمریکایی، دستور آزادی فوری عمر احمد شیخ را صادر کرد.

طبق جزئیات گفته شده یک دادگاه سه نفره به ریاست قاضی مشیر عالم، این حکم را صادر کرده است. دیوان عالی کشور  پاکستان در حکم خود، کلیات فرجام خواهی های دولت سند را رد کرد.

 دادگاه عالی پاکستان بر اساس اکثریت دو به یک، حکم صادر کرد که در آن آزادی فوری عمر احمد شیخ را خواستار شد.

در آخرین جلسه دادرسی دیوان عالی پاکستان درخواست ارائه شده مبنی بر لغو دستور آزادی که از سوی دادگاه عالی سند صادر شده بود را رد کرد. دادگاه درمورد تجدیدنظرخواهی دولت سند با ارسال نامه ای به دادستان کل و کلیه دادستان های عمومی رسیدگی به پرونده مربوط به آزادی متهم پرونده قتل دانیل پرل را به روز پنج شنبه موکول کرده بود. در همان جلسه دادرسی مشخص شد که عمر احمد شیخ، متهم پرونده دنیل پرل، از زندان با تروریست ها ارتباط داشته است.

در همین رابطه، دادستان کل سند به دادگاه اطلاع داد که 7 سیم کارت از عمر احمد شیخ بازیابی شده که 2 سیم کارت از آنها متعلق به کشور انگلستان بود و ارتباط وی با تروریست ها از داخل زندان شکست دولت ایالت سند محسوب میشود.

قاضی سجادعلی شاه با پرسیدن سوالی به عنوان اینکه مسئول استفاده از تلفن های همراه در زندان چه کسی است؟ اگر دولت سند اطلاعاتی دارد، چرا پرونده ای علیه وی تشکیل نشده است؟

 دادستان کل سند در پاسخ به این سوال بیان کرد که اطلاعاتی وجود دارد اما دادستانی ایالت سند قادر به اثبات پرونده در دادگاه نخواهند بود.

قاضی سجادعلی شاه گفت وقتی که دستور بازداشت متهم وجود ندارد ، بنابراین منظور از بازداشت چیست؟ هیچ کس را نمی توان مادام العمر بازداشت کرد.

قاضی سجادعلی شاه در اظهارات خود گفت که در دستور بازداشت احمد عمر شیخ به دشمن بودن او اشاره نشده است.

ارسال نظر

 
1