خبر فوری

 
 
پرداخت وام 10 میلیارد دلاری توسط بانک توسعه آسیا به پاکستان
کد خبر :77153429

16:58 1399/11/09


برچسب ها : بیانیه مطبوعاتی بانک توسعه آسیا ADB, پاکستان و بانک توسعه آسیا, پرداخت وام, رئیس بانک توسعه آسیا, شیائو هونگ یان, مدیر کل بانک آسیای مرکزی و غربی, یوجین ژوکوف,

بانک توسعه آسیا برنامه پرداخت وام 10 میلیارد دلاری به پاکستان را تصویب کرد. این وام طی 5 سال به پاکستان پرداخت خواهد شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | بانک توسعه آسیا برنامه پرداخت وام 10 میلیارد دلاری به پاکستان را تصویب کرد. این وام طی 5 سال به پاکستان پرداخت خواهد شد.

بانک توسعه آسیا این وام را از سال 2021 تا سال 2025 به پاکستان پرداخت خواهد کرد. این بانک در حال تصویب برنامه پرداخت 6.3 میلیارد دلار وام به پاکستان طی 3 سال آینده است.  با این حال تصویب و پرداخت این وام به توانایی پاکستان در تحقق شرایط و  پردازش به موقع اسناد وام بستگی دارد. بازپرداخت یک چهارم کل وام باتوجه به نرخ بهره با تخفیف 2% خواهد بود درحالی که پاکستان باید نرخ پیشنهادی بین بانکی لندن (Libor) را به علاوه 0.5 درصد از مبلغ باقی مانده وام بازپرداخت کند. 4.6 میلیارد دلار از مبلغ وام 6.3 که باید طی 3 سال بازپرداخت شود یک وام نسبتا سنگین است که پاکستان باید آن را با بهره 0.5 درصد پرداخت کند.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی بانک توسعه آسیا ADB، شیائو هونگ یان رئیس بانک توسعه آسیا گفت: پاکستان تعهد شدیدی به برنامه وام صندوق بین المللی پول نشان داده است. تمرکز استراتژی جدید، ادغام اصلاحات با سرمایه گذاری فیزیکی و اجتماعی به منظور حفظ تاثیر توسعه پایدار خواهد بود.

یوجین ژوکوف مدیر کل بانک آسیای مرکزی و غربی گفت: پاکستان نیز مانند بسیاری از کشورهای منطقه تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته و این برنامه وام به پاکستان کمک خواهد کرد تا با مشکلات اقتصادی، اجتماعی و چالش های ساختاری مقابله کند.  

ارسال نظر

 
1