خبر فوری

 
 
پرداخت مبلغ سه میلیارد دلار به پاکستان توسط امارات متحده عربی
کد خبر :1936372537

15:13 1397/09/30


برچسب ها : امارات متحده عربی, پاکستان,

، امارات متحده عربی اعلام نموده است مبلغ 3 میلیارد دلار به حساب بانک مرکزی پاکستان، واریز خواهد کرد.


 

ابوظبی: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جیو، امارات متحده عربی اعلام نموده است مبلغ 3 میلیارد دلار به حساب بانک مرکزی پاکستان، واریز خواهد کرد.
بر اساس اعلام رسانه های عربی، صندوق توسعه ابوظبی طی یک بیانیه ای از واریز مبلغ 3 میلیارد دلار به حساب بانک مرکزی پاکستان خبر داده است.
صندوق توسعه ابوظبی، برای کمک مالی به 8 پروژه  توسعه  شامل پروژه های انرژی، بهداشت و زیرساخت های شهری، مبلغی بالغ بر 1.5 میلیارد درهم اعطا کرده است.
عمران خان نخست وزیر پاکستان در پیامی در صفحه توییتری خود نوشت: ما از امارات متحده عربی به علت همراهی در شرایط بحرانی و سخت پاکستان متشکریم.

لازم بذکر است عمران خان نخست وزیر پاکستان در اول آبان سال جاری در جریان سفر خود به عربستان سعودی اعلام کرده بود که عربستان سعودی نسبت به اعطای کمک مالی به مبلغ 12 میلیارد دلار اظهار آمادگی نموده است.

در جریان این سفر، تفاهنامه ای میان اسد عمر وزیر خزانه داری پاکستان و محمد عبدالله الجدان وزیر خزانه داری عربستان سعودی به امضا رسید که بر اساس آن عربستان سعودی نسبت به اعطای کمک مالی به مبلغ 3 میلیارد دلار در مدت یک سال متعهد گردید که هدف آن ایجاد موازنه در پرداخت بدهی های پاکستان است.

با پرداخت دومین مرحله از کمک مالی عربستان سعودی به پاکستان، تاکنون مبلغ 2 میلیارد دلار به پاکستان اعطا گردیده است.

از سوی دیگر عربستان سعودی متعد شد به مدت سه سال و سالانه به مبلغ 3 میلیارد دلار نفت به صورت پس پرداخت به پاکستان اعطا نماید و پس از اتمام مدت توافق، در خصوص تمدید مجدد آن تصمیم گیری خواهد شد.

کارشناسان اقتصادی معتقدند وجود مبالغ دریافت شده در خزانه پاکستان باعث کاهش فشار بر ذخایر ارزی پاکستان خواهد شد و روپیه در مقابل دلار از استحکام و ارزش بیشتری برخوردار خواهد شد.

ارسال نظر

 
1