خبر فوری

 
 
پرداخت دومین مرحله از کمک 3 میلیارد دلاری عربستان سعودی به پاکستان
کد خبر :1502758335

11:25 1397/09/23


برچسب ها : پاکستان, عربستان سعودی, کمک مالی,

عربستان سعودی دومین بخش از کمک 3 میلیارد دلاری به پاکستان را به مبلغ یک میلیارد دلار به دولت پاکستان پرداخت نمود.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جیو، عربستان سعودی دومین بخش از کمک 3 میلیارد دلاری به پاکستان را به مبلغ یک میلیارد دلار به دولت پاکستان پرداخت نمود.

بر اساس اعلام منابع آگاه وزارت خزانه داری پاکستان، عربستان سعودی مبلغ یک میلیارد دلار دیگر را به حساب پاکستان انتقال داد و سومین مرحله از کمک مالی عربستان سعودی نیز در اوایل سال آینده پرداخت خواهد نمود.

بانک مرکزی پاکستان پرداخت نخستین مرحله از کمک مالی عربستان سعودی، به مبلغ یک میلیارد دلار در آبان ماه سال جاری را تایید کرده بود.

لازم بذکر است عمران خان نخست وزیر پاکستان در اول آبان سال جاری در جریان سفر خود به عربستان سعودی اعلام کرده بود که عربستان سعودی نسبت به اعطای کمک مالی به مبلغ 12 میلیارد دلار اظهار آمادگی نموده است.

در جریان این سفر، تفاهنامه ای میان اسد عمر وزیر خزانه داری پاکستان و محمد عبدالله الجدان وزیر خزانه داری عربستان سعودی به امضا رسید که بر اساس آن عربستان سعودی نسبت به اعطای کمک مالی به مبلغ 3 میلیارد دلار در مدت یک سال متعهد گردید که هدف آن ایجاد موازنه در پرداخت بدهی های پاکستان است.

با پرداخت دومین مرحله از کمک مالی عربستان سعودی به پاکستان، تاکنون مبلغ 2 میلیارد دلار به پاکستان اعطا گردیده است.

از سوی دیگر عربستان سعودی متعد شد به مدت سه سال و سالانه به مبلغ 3 میلیارد دلار نفت به صورت پس پرداخت به پاکستان اعطا نماید و پس از اتمام مدت توافق، در خصوص تمدید مجدد آن تصمیم گیری خواهد شد.

کارشناسان اقتصادی معتقدند وجود مبالغ دریافت شده در خزانه پاکستان باعث کاهش فشار بر ذخایر ارزی پاکستان خواهد شد و روپیه در مقابل دلار از استحکام و ارزش بیشتری برخوردار خواهد شد.

لازم بذکر است دولت پاکستان در تلاش است تا کسری بودجه و وضعیت اقتصاد را بهبود بخشد و در این باره با دولت چین و صندوق بین المللی پول نیز مذاکراتی را انجام داده است.

طبق گفته تحلیلگران پاکستانی ، این هدیه بخاطر حمله اخیر انجام شده در بندر چابهار ایران بوده است.

ارسال نظر

 
1