خبر فوری

 
 
پرداخت دومین مرحله از بسته 3 میلیارد دلاری امارات متحده به پاکستان
کد خبر :763970612

09:58 1397/12/22


برچسب ها : امارات متحده عربی, بسته مالی, کمک مالی,

یک میلیارد دیگر از بسته 3 میلیارد دلاری امارات متحده عربی به حساب خزانه داری پاکستان واریز گردید و مرحله آخر این بسته به مبلغ یک میلیارد دلار نیز در ماه آینده پرداخت خواهد گردید.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جیو، دومین مرحله از بسته 3 میلیارد دلاری امارات متحده عربی به پاکستان پرداخت گردید.

بر اساس این گزارش، یک میلیارد دیگر از بسته 3 میلیارد دلاری امارات متحده عربی به حساب خزانه داری پاکستان واریز گردید و مرحله آخر این بسته به مبلغ یک میلیارد دلار نیز در ماه آینده پرداخت خواهد گردید.

علاوه بر این امکان پرداخت 2 میلیارد دلار دیگر از چین به پاکستان وجود دارد.

پس از دریافت این مبلغ، حجم ذخایر ارزی پاکستان به 15 میلیارد و 960 میلیون دلار رسیده است.

خاقان نجیب معاون وزارت خزانه داری پاکستان  با تایید این موضوع اظهار داشت: با دریافت این مبلغ، موازنه ای در بدهی ها صورت خواهد گرفت و حجم ذخایر ارزی نیز بهبود خواهد یافت.

وی افزود: با سیاست های موثر دولت، نسبت بدهی ها به حجم ذخایر ارزی رو به بهبود است.

لازم به ذکر است عمران خان نخست وزیر پاکستان در مهر ماه سال جاری طی سفر به کشورهای عربستان سعودی و امارات متحده عربی از آنان درخواست کمک مالی برای پرداخت های بدهی خارجی پاکستان نموده بود که پس از آن صندوق توسعه ابوظبی در تاریخ 30 آذر جاری پرداخت مبلغ 3 میلیارد دلار به پاکستان را تصویب نمود که تاکنون 2 میلیارد دلار از آن به پاکستان پرداخت گردیده است.

ارسال نظر

 
1