خبر فوری

 
 
پایان کنفرانس امنیت دریایی بین المللی در پاکستان
کد خبر :765741838

17:47 1397/11/22


برچسب ها : ارتش, امنیت دریایی, پاکستان, نیروی دریایی, کنفرانس,

در سومین روز و روز پایانی کنفرانس بین‌المللی امنیت دریایی تحت رزمایش امنیت دریایی بین المللی 2019، وزیر دفاع پاکستان پرویز ختک به عنوان مهمان خصوصی شرکت کرد.


 

به گزارش راز نیوز، در سومین روز و روز پایانی کنفرانس بین‌المللی امنیت دریایی تحت رزمایش امنیت دریایی بین المللی 2019، وزیر دفاع پرویز ختک به عنوان مهمان خصوصی شرکت کرد.

سخنگوی نیروی دریایی پاکستان در بیانیه ای طی اشاره به روز پایانی کنفرانس امنیت بین المللی از مهمان های خصوصی آن همچون وزیر دفاع پرویز ختک و رئیس نیروی دریایی پاکستان دریادار ظفر محمود عباسی اشاره کرد و گفت : در کنفرانس، نمایندگانی از 46 کشور حضور داشتند.

پرویز ختک وزیر دفاع پاکستان طی سخنرانی در مراسم پایانی کنفرانس امنیت دریایی از چالش ها و خطرات جدید و پیشرو در امنیت گفت و ابراز داشت که، به همراه سازمان امنیت دریایی پاکستان، برای افزایش استعداد های نیروی دریایی نیز تلاش خواهیم کرد. وی در بیانات خود در اشاره ای کوتاه به پروژه راهداری  CPEC ، اذعان داشت که این پروژه نه تنها برای پاکستان، بلکه برای بهبودی اقتصاد منطقه نیز اجباری و ضروری بوده و از تلاش های نیروی دریایی و سازمان امنیت دریایی نیز قدردانی کرد.

دریا سالار آصف خالق از چالش های موجود برای نیروی دریایی پاکستان در دریای اقیانوس هند گفت و اذعان داشت که این سومین اقیانوس بزرگ جهانی است. 60% درصد تجارت نفت از مسیر دریایی صورت می گیرد که امنیت دریایی لازمه ی آن است. در اقیانوس هند با مواردی همچون : افزایش میزان دزدان دریایی، قاچاق و تروریسم رو برو هستیم. وی از موفقیت در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و تسلیحات کوچک نظامی گفت و بر لزوم افزایش همکاری دنیا در این زمینه تاکید کرد.

لازم به ذکر است که در روز نخستین کنفرانس بین المللی امنیت دریایی، رئیس جمهور کشور پاکستان دکتر عارف علوی به عنوان مهمان خصوصی شرکت و سخنرانی کرد. وی در این سخنرانی بر لزوم استفاده مناسب از اقتصاد آبی و لوازم آن تاکید کرده و اظهار داشته بود که این امر موجب بهبودی آینده پاکستان خواهد بود. وی خاطر نشان کرد که اقیانوس هند راه اصلی و مهم در زمینه های حمل و نقل دریایی، امنیت دریایی و خوراکی است. حضور قدرت های بزرگ نیز موجب افزایش اهمیت این موضوع و مسیر می شود.

رئیس جمهور پاکستان در مراسم افتتاحیه با قدردانی و ابراز خرسندی از اقدامات نیروی دریایی پاکستان، در اشاره ای به برگزاری رزمایش مشترک بین المللی امنیت دریایی 2019 میلادی توسط پاکستان اذعان داشت که این امر نشان دهنده ی تعهد کشور به صلح و موفقیت جهانی است.
پاکستان به عنوان کشور مهم منطقه، با انجام همکاری های لازمه با کشورهای همسایه و منطقه، خواستار امنیت، ثبات و اقتصاد خوب برای ملت ها است.

ارسال نظر

 
1