خبر فوری

 
 
پایان مرحله دوم تمرین های دریایی مالابار
کد خبر :296436584

17:26 1399/09/02


برچسب ها : آمریکا, استرالیا, انجمن صادرات خودروی ژاپن, دریای عرب, رزمایش مالابار, رزمایش مشترک, رزمایش مشترک دریایی, ژاپن, نیروی دریایی آمریکا, نیروی دریایی استرالیا, نیروی دریایی ژاپن, نیروی دریایی هند, هند,

مرحله دوم رزمایش دریایی مشترک مالابار بین نیروی دریایی هند، ایالات متحده، ژاپن و استرالیا مورخ 30 آبان در دریای عرب به پایان رسید.


 
دهلی نو: به گزارش راز نیوز | مرحله دوم رزمایش دریایی مشترک به نام مالابار بین نیرو های دریایی 4 کشور هند، آمریکا، ژاپن و استرالیا مورخ 30 آبان به پایان رسید. این رزمایش چهار روزه سه شنبه گذشته در دریای عرب آغاز شده بود. مرحله اول تمرین مالابار ازتاریخ 3 تا 6 همین ماه در وشاکھاپتنم در خلیج بنگال انجام شده بود.
 
نیروی دریایی استرالیا برای اولین بار در این رزمایش شرکت کرد که به عنوان یک پیشرفت قابل توجه تلقی می شود. به دلیل اپیدمی کرونا ویروس، این بار رزمایش محدود به دریا بود و هیچگونه رزمایش زمینی بین نیروهای دریایی وجود نداشت. در این مدت، سربازان دریایی چهار کشور، با نمایش توانایی های رزمی و دستیابی به اهداف با هماهنگی ماموریت های مختلف تجربیات خود را به اشتراک گذاشتند.
 
در مرحله دوم این رزمایش ناوهای هواپیمابر هند (INS Vikramaditya) و ناوگان دریایی ایالات متحده (Nimtz) نیز حضور داشتند. همچنین در این مرحله، جنگنده های هندی و آمریکایی MiG-29K و F-18 برای انجام مأموریت های مختلف پرواز کردند و با موفقیت بر روی ناو ها فرود آمدند.
 
در این رزمایش چهار کشتی جنگی، زیردریایی، جنگنده و هلی کوپتر شرکت داشتند. هند، ایالات متحده آمریکا، ژاپن و استرالیا طرفدار حمل و نقل آزاد در اقیانوس آرام و همچنین قانون و نظم بین المللی هستند.
 
شایان ذکر است رزمایش سالانه مالابار نخستین بار در سال 1992 توسط 9 سرباز هندی و آمریکایی آغاز شد.

ارسال نظر

 
1