خبر فوری

 
 
پایان جلسه کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان
کد خبر :1097447406

10:35 1397/07/25


برچسب ها : ایران, پاکستان, تجارت, کویته,

مقامات دو طرف در خصوص افزایش همکاری در زمینه کاهش موانع قانونی تجارت،تسهیل در امور تجارت دو جانبه،توسعه استان های مرزی و عبور و مرور ماموران گمرکی میان دو کشور توافق کردند.


 

کویته:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری اردو پوینت،جلسه روز نخست کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان در کویته پایان یافت.

در این دیدار مقامات دو طرف در خصوص افزایش همکاری در زمینه کاهش موانع قانونی تجارت،تسهیل در امور تجارت دو جانبه،توسعه استان های مرزی و عبور و مرور ماموران گمرکی میان دو کشور توافق کردند.

بر اساس جزئیات منتشر شده،جلسه کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان روز دوشنبه در یک هتل شهر کویته برگزار گردید.

در این جلسه،هئیت 19 نفره از مقامات پاکستان به ریاست اشرف علی رئیس اداره گمرک کویته حضور داشتند و ریاست هیئت ایرانی را نیز آقای نادر میر شکار رئیس صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان  بر عهده داشت.

نمایندگان دو طرف علاوه بر بهبود نظام بانکی میان دو کشور، موضوعات مختلف تجاری و بازرگانی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

اشرف علی رئیس اداره گمرک کویته در این جلسه اظهار داشت: ملت پاکستان و ایران دارای مشترکات مذهبی و فرهنگی هستند و ما باید برای حل مشکلات و موانع در زمینه تجاری و بازرگانی میان پاکستان و ایران تلاش نمائیم و این جلسه را نتیجه بخش پایان خواهیم داد.

آقای نادر میر شکار رئیس صنعت،معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار با قدردانی از مهمان نوازی مردم و مقامات پاکستان اظهار داشت:گمرک و دیگر سازمان های پاکستانی در حال همکاری مساعد با ایران هستند، استان های مرزی نقش موثری در وضعیت دو کشور دارند و انجام توافقات میان مقامات دو استان و تهسیل امور تجاری وبازرگانی امری بسیار ضروری است و ما در این زمینه از تمامی پیشنهادات و دستورالعمل های کارشناسان استقبال میکنیم.

ارسال نظر

 
1