خبر فوری

 
 
پاکستان 6 یا 9 میلیارد دلار از صندوق بین المللی پول دریافت خواهد کرد
کد خبر :592163486

16:57 1398/01/26


برچسب ها : اسد عمر, صندوق بین المللی پول,

صندوق بین المللی پول(IMF) بسته کمک مالی بالغ بر 6 و یا 9 میلیارد دلار را طی مدت 3 سال به پاکستان ارائه خواهد داد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری اکسپرس، صندوق بین المللی پول(IMF) بسته کمک مالی بالغ بر 6 و یا 9 میلیارد دلار را طی مدت 3 سال به پاکستان ارائه خواهد داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده پس از آنکه هیئت پاکستانی به ریاست اسد عمر وزیر دارایی پس از سفر به آمریکا و دیدار با مقامات صندوق بین المللی پول(IMF) صبح امروز به پاکستان بازگشتند، منابع آگاه از توافق دو طرف در خصوص برخی از موضوعات خبر داده و گفتند هیئت صندوق بین المللی پول ماه جاری میلادی به پاکستان خواهد آمد.

این منابع آگاه خبر دادند که بسته کمک مالی طی مدت 3 سال به پاکستان ارائه خواهد شد که بر اساس آن پاکستان مبلغ 6  و یا 9 میلیارد دلار از صندوق بین المللی پول دریافت خواهد کرد.

این منابع افزودند: تصمیم قطعی در این خصوص، بعدها نهایی خواهد شد و امضای توافقنامه بسته کمک مالی نیز در ماه جاری میلادی به امضای طرفین خواهد رسید.

از سوی دیگر اسد عمر وزیر دارایی کابینه دولت در نشست کمیته مالی پارلمان پاکستان در ضمن ارائه گزارش در خصوص صندوق بین المللی پول اظهار داشت: گفتگوهای بسیار موثری با صندوق بین المللی پول صورت گرفت، پس از دریافت بسته کمک مالی از این صندوق، بازار سرمایه از وضعیت بسیار بهتری برخوردار خواهد شد و ثبات اقتصادی مشاهده خواهد شد، وضعیت مردم عادی رو به وخامت گراییده است و ما در حال تلاش برای ارائه برنامه اصلاحات اقتصادی هستیم، همچنین پس از دریافت این بسته، مبالغی از بانک جهانی و بانک توسعه آسیا نیز دریافت خواهیم نمود.

وی افزود: پس از دریافت بسته کمک مالی، از میزان فشارها بر حجم ذخایر ارزی که از سال 2016 میلادی آغاز شده، کاسته خواهد شد و حجم ذخایر ارزی افزایش خواهد یافت.

اسد عمر خاطر نشان کرد: در تاریخ اقتصاد پاکستان هیچگاه چنین وضعیت سخت و دشواری به وجود نیامده است و پاکستان هیچگاه با چنین کسری مالی مواجه نشده بود، اما اکنون پاکستان از وضعیت بحرانی بیرون آمده است و در مسیر ثبات و استحکام اقتصادی قرار گرفته است.

وزیر دارایی پاکستان گفت: پیش از انجام توافقنامه نمیتوان جزئیاتی از آن را منتشر نمود و تنها پس از امضای توافقنامه میتوان حجم این بسته مالی را اعلام نمود.

وی در ادامه اظهار داشت: هیچ تصمیمی برای کاهش بودجه نظامی نداریم، در دیدار با مدیر صندوق بین المللی پول، مواضع پاکستان را اعلام نمودیم و وی را از تصورات خود در خصوص هند نیز آگاه نمودیم.

ارسال نظر

 
1