خبر فوری

 
پاکستان گزارش آمریکا در خصوص آزادی مذهبی را رد کرد
کد خبر :224178571

09:59 1398/10/04


برچسب ها : آزادی مذهبی, پاکستان و آمریکا, وزارت امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه آمریکا,

در پی انتشار گزارشی از سوی دولت آمریکا در خصوص عدم وجود آزادی مذهبی در پاکستان، دولت اسلام آباد آن را به شدت رد و مغایر با حقایق موجود خواند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| در پی انتشار گزارشی از سوی دولت آمریکا در خصوص عدم وجود آزادی مذهبی در پاکستان، دولت اسلام آباد آن را به شدت رد و مغایر با حقایق موجود خواند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان تمامی اتهامات وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص محدودیت‌های مذهبی در پاکستان را بی‌اساس خواند.

سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان افزود: تمامی ادیان و اقلیت‌های مذهبی موجود در پاکستان از آزادی کامل مذهبی برخوردار هستند و هیچ کدام از اقوام، نژاد و مذاهب موجود در پاکستان با تعصب مذهبی روبرو نیستند.

وی در ادامه با انتقاد از گزارش آمریکا اظهار داشت: وزارت امور خارجه آمریکا درج نام کشور هند در فهرست کشورهای دارای محدودیت‌های مذهبی را فراموش کرده است.

وی خاطرنشان کرد: هند درزمینهٔ برخورد غیرانسانی با اقلیت‌های مذهبی در صدر کشورها قرار دارد و تصویب قانون اخیر اصالت تابعیت و اعطای تابعیت توسط پارلمان هند، اثباتی بر وجود تبعیض میان اقلیت‌های مذهبی در هند می‌باشد.

لازم به ذکر است وزارت امور خارجه آمریکا چندی پیش با انتشار گزارشی در خصوص آزادی مذهبی، وجود تبعیض و محدودیت‌های مذهبی در برخی از کشورها را مورد انتقاد قرار داد.

چین، پاکستان، میانمار، عربستان سعودی، ایران، تاجیکستان و ترکمنستان کشورهایی هستند که از سوی وزارت امور خارجه آمریکا متهم به اعمال تبعیض و محدودیت علیه اقلیت‌های مذهبی شدند.

 

ارسال نظر

 
1