خبر فوری

 
پاکستان و آلمان درباره افغانستان رایزنی کردند
کد خبر :1183137982

17:32 1397/11/27


برچسب ها : آلمان, پاکستان, شاه محمود قریشی, وزیر خارجه پاکستان, وزیرخارجه آلمان,

وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ طی دیدار با همتای آلمانی خود درخصوص تحولات تازه مربوط به افغانستان و پیشبرد فرآیند صلح در این کشور گفت وگو کرد.


 

به گزارش راز نیوز به نقل از ایرنا، 'شاه محمود قریشی' و 'هایکو ماس' در حاشیه نشست مونیخ دیدار و درباره مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی از جمله تحولات مربوط به افغانستان رایزنی کردند.
وزیر امور خارجه پاکستان گفت: کشورش نقش تسهیل دهنده را در ارتباط با مذاکرات فعلی میان طالبان و آمریکا ایفا کرده و این اقدام را مسئولیت مشترک دانسته و آن را با حُسن نیت انجام می دهد.
وی ابراز امیدواری کرد که، مذاکرات جاری منجر به آغاز گفت وگوها میان تمامی گروه های افغان شده که نتیجه آن برقراری صلح پایدار در این کشور خواهد بود.
منابع خبری پاکستان هفته گذشته اعلام کردند: دور جدید مذاکرات هیات طالبان و آمریکا قرار است ماه جاری میلادی به میزبانی دولتپاکستان در اسلام آباد برگزار شود.
هنوز هیچ منبع رسمی در اسلام آباد یا واشنگتن این موضوع را تایید نکرده، با این حال سخنگوی طالبان مدعی شد که علاوه بر مذاکرات با آمریکایی ها، با عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز درخصوص اوضاع افغانستان گفت وگو خواهد شد.
منابع خبری پاکستان می گویند: هیات طالبان قرار است 29 بهمن (18 فوریه) به اسلام آباد سفر کند و علاوه بر آن، مذاکرات دوجانبه با این گروه با آمریکا نیز 6 اسفند (25 فوریه) در دوحه برگزار خواهد شد.
منابع آگاه در حالی از سفر احتمالی هیات طالبان به پاکستان خبر می دهند که 'زلمی خلیل زاد' نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان هم اکنون در حال سفر به کشورهای مختلف جهت پیشبرد فرآیند مذاکرات صلح افغانستان است.
خلیل زاد قرار است تا روزهای آینده به پاکستان نیز سفر کند.
دونالد ترامپ در دسامبر سال گذشته میلادی با ارسال نامه ای به عمران خان نخست وزیر پاکستان خواستار حمایت اسلام آباد از پیشبرد مذاکرات صلح افغانستان شده بود.

ارسال نظر

 
1