خبر فوری

 
 
پاکستان وب‌سایت صدای امریکا بخش اردو و پشتو را مسدود کرد
کد خبر :1855344349

18:48 1397/09/21


برچسب ها : آمریکا, پاکستان, صدای آمریکا,

حکومت پاکستان وب‌سایت صدای امریکا بخش اردو و پشتو را مسدود کرد.


 

به گزارش راز نیوز به نقل از صدایی آمریکا، فواد چوهدری وزیر رسانه پاکستان، مسدود شدن وب‌سایت صدای امریکا را در تائید کرده است. آقای چوهدری یک هفته پیش‌گفته بود که شماری از وب‌سایت‌ها در پاکستان به دلیل نشر "خبرهای دروغ" مسدود می‌شود.

یک مقام اطلاعاتی پاکستان به شرط افشا نشدن نامش به صدای امریکا گفت که وب‌سایت‌های صدای امریکا به خاطر نشر خبرهای مرتبط با فعالیت منظور پشتین، رهبر تحریک تحفظ پشتون، مسدود شده‌اند.

نفیس تکر، مسئول بخش دیوه صدای امریکا که به زبان پشتو در پاکستان پخش میشود، ادعای وزیر رسانه پاکستان مبنی بر نشر خبرهای دروغ را رد کرد.

آقای تکر گفت "ما توازن را در نشر خبرهای مرتبط با تحریک تحفظ پشتون حفظ کرده و در هر مورد اظهارات وزیران و مقام‌های ملکی و نظامی پاکستان را که در وب‌سایت‌ها و تویترهای شخصی آنان نشر می‌شد، گنجانیده‌ایم".

کوکب فرشوری، رئیس بخش اردوی صدای امریکا نیز نشر خبرهای یک جانبه را به شدت رد کرد و گفت "هر روز با وزیران و مقام‌های حکومتی پاکستان مصاحبه می‌کنیم. هم‌اکنون اجلاس خبری سخنگوی اردوی پاکستان در صدر خبرهای ما است. پس این اتهام بی‌بنیاد است که گویا اخبار ما جانب‌دارانه است".

در همین حال، پلیس در ساحۀ دیرۀ اسماعیل‌خان وزیرستان جنوبی در پاکستان دو خبرنگار بهنام‌های سیلاب محسود و ظفر وزیر را که نشست تحریک تحفظ پشتون را پوشش می‌دادند، مورد بازپرس قرار داده است.

سیلاب محسود خبرنگار رادیو مشال، به صدای امریکا گفت که تنها جرم وی این است که در مورد تحریک تحفظ پشتون گزارش داده است.

جز چند رسانۀ برون‌مرزی به شمول صدای امریکا، هیچ رسانۀ داخلی در پاکستان خبرهای مرتبط با فعالیت‌های تحریک تحفظ پشتون را نشر نمی‌کنند.

رهبران تحریک تحفظ پشتون نیز بار انتقاد کرده‌اند که رسانه‌های پاکستانی مسائل مرتبط با پشتون‌های آن کشور را پوشش نداده و به آن هیچ اهمیتی قائل نیستند.را مسدود کرد

ارسال نظر

 
1