خبر فوری

 
 
پاکستان: هند نمی تواند مقاومت مردم کشمیر برای رسیدن به استقلال را سرکوب نماید
کد خبر :1452362291

10:30 1399/07/16


برچسب ها : ارتش هند, پاکستان و سازمان ملل متحد, دولت هند, سازمان ملل متحد, منیر اکرم, نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد, کشمیر اشغالی, کشمیر هند,

نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد اظهار داشت: هند با اقدامات خود نمی تواند مقاومت مردم منطقه کشمیر برای دستیابی به حق خود مختاری را سرکوب نماید.


 

نیویورک: به گزارش راز نیوز| نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد اظهار داشت: هند با اقدامات خود نمی تواند مقاومت مردم منطقه کشمیر برای دستیابی به حق خود مختاری را سرکوب نماید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، منیر اکرم نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد طی سخنانی در نشست کمیته امور حقوقی مجمع عمومی این سازمان ابراز داشت: حق تعیین سرنوشت از حقوق بدیهی و غیر قابل انکار مردم کشمیر است که وعده آن را شوراهای هند و پاکستان به مردم کشمیر داده اند.

وی افزود: هند با اقدام شنیع خود در معرفی نمودن جنبش استقلال مردم کشمیر به عنوان یک نهضت تروریستی، نمی تواند مبارزه کشمیری ها را سرکوب کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش های جهانی برای مقابله با تروریسم خاطر نشان کرد: اقدامات جامعه جهانی برای مقابله با تروریسم، در متوقف نمودن تروریسم حکومتی با شکست مواجه شده است، تروریسم در هر کجا و با هر عنوان و پوششی باید خاتمه یابد.

نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد در ادامه ابراز داشت: س از اقدام هند در پایان حق خود مختاری منطقه کشمیر و الحاق آن به سرزمین های خود در پنجم اوت سال گذشته، تروریسم حکومتی دولت هند بیش از پیش افزایش یافته است.

وی گفت: دولت هند تمامی رهبران سیاسی، فعالان مدنی و دیگر اعضای گروه های استقلال طلب را تحت بازداشت قرار داده و نزدیک به 13 هزار شهروند کشمیری بازداشت و مورد شکنجه قرار گرفته اند، نیروهای ارتش و پلیس هند تظاهرات مسالمت آمیز مردم کشمیر را سلاح های ساچمه ای هدف قرار دادند که در اثر آن چندین کودک بینایی خود را از دست داده و چندین جوان دیگر نیز به قتل رسیده اند.

وی افزود: تاکنون هیچکدام از افسران ارتش هند که در جنایت علیه مردم کشمیر نقش داشته اند مورد بازخواست و پیگرد قانونی قرار نگرفته اند، در حالی که تمامی اسناد و مدارک اثبات جرم آنان نزد سازمان ملل متحد، جامعه اجتماعی و گزارش رسانه های بین المللی موجود می باشد.

منیر اکرم در ادامه با اشاره به حمایت هند از گروه های مسلح افراط گرای هندو نسبت به هرگونه حمله از جانب این گروه به سوی خاک پاکستان ابراز نگرانی نمود.

ارسال نظر

 
1