خبر فوری

 
 
پاکستان هتک حرمت به قرآن کریم در کشور سوئد را به شدت محکوم کرد
کد خبر :357085531

15:45 1401/01/30


برچسب ها : جامعه جهانی, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, قرآن, محکوم, محکوم کردن, نخست وزیر پاکستان, هتک حرمت, وزارت امور خارجه پاکستان,

پاکستان اقدام شنیع اخیر در هتک حرمت به قرآن کریم در کشور سوئد را به شدت محکوم کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | پاکستان اقدام شنیع اخیر در هتک حرمت به قرآن کریم در کشور سوئد را به شدت محکوم کرد.

بر اساس جزئیات، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای که روز دوشنبه 29 فروردین (19 آوریل) منتشر کرد گفت: پاکستان همچنین اظهارات تجاوزکارانه یک سیاستمدار هلندی در مورد اسلام و ماه مبارک رمضان را به شدت محکوم می کند.

وی افزود: این حوادث ظالمانه اسلام هراسی هدفی جز آسیب رساندن به حساسیت 1.5 میلیارد مسلمان در سراسر جهان ندارد و چنین اقداماتی را نمیتوان در زمره ی آزادی بیان قرار داد، ما این جنایت توهین آمیز را به شدت محکوم می کنیم و در برابر هر گونه خشونت مبتنی بر مذهب یا اعتقاد می ایستیم.

وی ادامه داد: جامعه بین‌المللی بایستی در جهت اظهار تعهد مشترک علیه تحریک تنفر جنسی، نابردباری و خشونت در زمینه مذهب یا اعتقاد و همچنین در ترویج هماهنگی بین ادیان و همزیستی مسالمت‌آمیز با یکدیگر همکاری کند همچنین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به رهبری پاکستان روز 15 مارس را به عنوان روز جهانی مبارزه با اسلام هراسی نامگذاری کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان بیان کرد: مقامات سوئد و هلند از نگرانی های پاکستان مطلع شده اند و از آنها خواسته می شود که احساسات مردم پاکستان و مسلمانان سراسر جهان را درک کرده و برای جلوگیری از حوادث اسلام هراسی گام بردارند.

در ادامه نخست وزیر پاکستان نیز در پی این اقدام ستمگرانه گفت: مردم پاکستان و مسلمانان سراسر جهان از حوادث اخیر اسلام هراسی در سوئد و هلند به شدت ناراحت هستند.

وی از جامعه جهانی خواست تا این حوادث را محکوم کرده و جهت مهار این گونه اقدامات فجیع گام بردارند و همچنین وی تاکید کرد که بایستی علیه اسلام هراسی متحد شویم.

ارسال نظر

 
1