خبر فوری

 
 
پاکستان می تواند طعمه "اشغال تروریستی" شود
کد خبر :1903082318

18:33 1399/09/16


برچسب ها : آمریکا, ارتش پاکستان, پاکستان, پاکستان و آمریکا, پاکستان و طالبان, تروریست, تروریسم, جان بولتون, طالبان, طالبان افغانستان, طالبان پاکستان, گفتگو, مشاور امنیت ملی آمریکا,

جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در گفتگو رادیویی گفت که نگران است که تروریست ها کنترل پاکستان را در دست بگیرند و در نهایت انرژی هسته ای این کشور نیز به دست این تروریست ها بیافتد.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریكا در مصاحبه ای با رادیو بهارت گفت كه وی نگران احتمال سقوط سلاح های هسته ای پاكستان به دست تروریست ها است.

جان بولتون بیان کرد که دونالد ترامپ دستور خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان را پس از نزدیک به دو دهه در کشور جنگ زده افغانستان صادر کرده است، از آن زمان تهدیدهای آشکار بی ثباتی جدی وجود داشته است که می تواند نه تنها منطقه جنوب آسیا بلکه کل جهان را تحت تأثیر قرار دهد.

بولتون افزود: "من نگران پاکستان هستم، من نگران سطح تروریسم در پاکستان هستم، نگران احتمال سقوط سلاح های هسته ای به دست تروریست ها (طالبان) هستم. من نگران هستم زیرا احتمال سقوط دولت پاکستان به دست تروریست ها بسیار زیاد است."

جان بولتون با اشاره به درگیری طولانی مدت پاکستان و هند خاطر نشان کرد که در بسیاری از شعبه های ارتش پاکستان، عناصر تروریستی طالبان وجود دارند و ما میتوانیم تصور کنیم که اگر سلاح هسته ای بدست این تروریست ها بیافتد و دولت پاکستان توسط این عناصر سقوط کند، ما شاهد اتفاقات وحشتناکی خواهیم بود.

بولتون بیان کرد:"این یک وضعیت بسیار خطرناک است و یک کشور ناپایدار در همسایگی پاکستان(افغانستان)، کمک بزرگی به ویران کردن این حادثه خواهد کرد."

ارسال نظر

 
1