خبر فوری

 
 
پاکستان مدارک تروریسم و خرابکاری هند را به دبیرکل سازمان ملل تحویل داد
کد خبر :1368672358

15:43 1399/09/05


برچسب ها : آنتونیو گوترش, پاکستان و سازمان ملل متحد, پاکستان و هند, تروریست, تروریسم, دبیر کل سازمان ملل متحد, سازمان ملل متحد, منیر اکرم, هند,

سفیر پاکستان در سازمان ملل خواستار فشار حداکثری این سازمان بر روی هند به منظور جلوگیری از فعالیت های تروریستی و ​​خرابکاری های هند در پاکستان شد.


نیویورک: به گزارش راز نیوز | منیر اکرم سفیر دائمی پاکستان در سازمان ملل، پرونده حاوی شواهد و مدارک مربوط به تروریسم و ​​خرابکاری هند را به آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد تحویل داد و خواستار توقف فعالیت های تروریسم و ​​تجاوزات هند در پاکستان شد.

سفیر پاکستان در سازمان ملل پس از تحویل پرونده حاوی شواهد نقش داشتن هند در فعالیت های تروریستی و خرابکاری به دبیرکل سازمان ملل، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که وی از دبیر کل خواسته است با مشاهده ی قانون شکنی های هند در برابر قطعنامه های منشور سازمان ملل متحد و شورای امنیت، هند را تحت فشار قرار دهد تا از فعالیت های تروریستی و ​​خرابکاری در پاکستان دست برداشته و آن را متوقف سازد. منیر اکرم افزود که پاکستان توجه همه آژانسهای مربوطه سازمان ملل و شورای امنیت را به حمایت مالی هند از تروریسم جلب خواهد کرد و آنها را به این باور خواهد رساند که پاکستان حق دفاع ازخود را دارد.

منیر اکرم سفیر پاکستان در سازمان ملل  در پاسخ به سوالی گفت که دبیرکل سازمان ملل از نقش پاکستان در جنگ با تروریسم ستایش می کند. وی به عنوان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد شاهد عملیات های پاکستان برای از بین بردن تروریست ها بوده است و آنتونیو گوترش گفته است که رئیس سازمان ملل همچنین از فداکاری های پاکستان در مبارزه با تروریسم قدردانی می کند.

منیر اکرم افزود که وضعیت در پاکستان به حالت عادی بازگشته بود اما حملات تروریستی مرزی در پاکستان در ماه های اخیر افزایش یافته است. ما می دانستیم که هند در چنین حملاتی سهیم است. اکنون ما شواهد و مدارک غیر قابل انکاری را جمع آوری کرده ایم که نشان می دهد هند با گسترش حملات به اصطلاح ترکیبی / نسل پنجم جنگ در اقدامات تجزیه طلبی و شورش علیه پاکستان درگیر یک کارزار سازمان یافته برای ایجاد نا امنی در پاکستان است.

علاوه بر این، نماینده پاکستان در سازمان ملل گفت که همراه با جنگ ترکیبی و تهدیدات تجاوز به پاکستان، آتش بس در امتداد خط کنترل (LOC) در جامو و کشمیر روزانه توسط هند نقض می شود. وی همچنین به خبرنگاران گفت که رهبران عالی رتبه هند در حال انجام کارزار تروریسم و ​​شورش در پاکستان هستند.

ارسال نظر

 
1