خبر فوری

 
 
پاکستان: در آینده با توافق دوکشور پاکستان و افغانستان به مسائل مربوط به حصار رسیدگی می شود
کد خبر :1114157623

14:51 1400/10/04


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, حصار کشی مرز, خط مرزی دیورند, سپاه مرزی پاکستان, مرز پاکستان و افغانستان, مرز مشترک, وزیر دفاع افغانستان, وزیر دفاع پاکستان,

یک مقام مسئول پاکستان در گفتگو با اصحاب رسانه ضمن اشاره به کندن حصار های نصب شده در مرز مشترک پاکستان و افغانستان توسط نیروهای امارت اسلامی افغانستان، اظهار داشت که دو طرف بر این مسئله فائق آمده و در سطح عالی تصمیم گرفته شده است که در آینده با توافق فیمابین به مسائل مربوط به حصارکشی مرزی رسیدگی خواهد شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| یک مقام مسئول پاکستان در گفتگو با اصحاب رسانه ضمن اشاره به کندن حصار های نصب شده در مرز مشترک پاکستان و افغانستان توسط نیروهای امارت اسلامی افغانستان، با بیان اینکه دو طرف بر این مسئله فائق آمده و در سطح عالی تصمیم گرفته شده است که در آینده با توافق فیمابین به مسائل مربوط به حصارکشی مرزی رسیدگی خواهد شد، افزود: وزیر دفاع افغانستان روز چهارشنبه (1 دی) از منطقه بازدید کرد و سپس وزرای دفاع دو کشور با حضور وزیر امور قبایلی و مناطق مرزی افغانستان در این زمینه به گفتگو پرداختند.

بخوانید: بریدن حصار خط دیورند توسط فرمانده نیروهای اطلاعاتی طالبان

 

 

این مقام اظهار داشت که پس از بازدید وزیردفاع از منطقه، تنش به صورت کاملا مسالمت آمیز و در سکوت کامل حل شده است .

شایان ذکر است پاکستان باوجود مخالفت شدید افغانستان از سال 2017 میلادی درحال حصار کشی مرز مشترک خود با افغانستان به طور 2600 کیلومتر به منظور جلوگیری از ورود تروریسم و مبازره با قاچاق می باشد. این طرح علاوه بر نصب حصار، شامل ساخت پست های نظامی و قلعه های مرزی، استقرار تیپ جدید سپاه مرزی (نیروهای نیمه نظامی) است.

گفتنی است مسئله حصارکشی مرزی یک مشکل تنش آمیز میان دو کشور بوده است زیرا افغان ها به مرز تعیین شده در دوران استعمار اعتراض دارند، اما پاکستان اصرار دارد که خط جدا کننده دو کشور "خط مرزی دیورند" یک مرز معتبر بین المللی است. اسلام آباد همواره امیدوار بوده است که طالبان افغانستان این مشکل دیرینه را حل و فصل خواهد کرد درحالیکه چنین نشد.

ناگفته نماند که پیش از این نیز در دهه 1996 تا 2001 میلادی که افغانستان دردست طالبان بوده است، این مشکل را حل نکرده و اینبار هم اقدام خاصی انجام نداده است. ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان افغانستان چند روز پس از روی کار آمدن طالبان، اقدام حصارکشی مرزی توسط پاکستان را رد کرده  و گفته بود که مردم از این اقدام ناراضی و مخالف آن هستند، حصارکشی موجب جدا شدن خانواده ها از یکدیگر شده است.

ارسال نظر

 
1