خبر فوری

 
 
پاکستان حضور هواپیماهای بدون سرنشین امریکا در خاک خود را انکار کرد
کد خبر :307934537

17:03 1400/03/19


برچسب ها : آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا, عمران خان, نیویورک تایم, وزیر امور خارجه آمریکا, وزیر امور خارجه پاکستان,

مقامات دولتی پاکستان سفر محرمانه مدیر آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده به پاکستان را تایید کردند


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مقامات دولتی پاکستان سفر محرمانه مدیر آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده به پاکستان را تایید کردند، در این سفر به وی گفته شد پاکستان در خاک خود میزبان هواپیماهای بدون سرنشین امریکا نخواهد بود.

این خبر بار نخست درتاریخ 16 خرداد در روزنامه نیویورک تایمز شایع شد که در آن ادعا شده بود ویلیام برنر با ژنرال قمر باجو فرمانده ارتش پاکستان و سرتیپ فیض حمید مدیر کل سازمان اطلاعات پاکستان دیدار کرده است، انها در این دیدار درباره امکان همکاری دو طرف بر ضد تروریسم بحث کردند.

گفته می شود آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا به دنبال ایجاد پایگاه های در اطراف افغانستان است تا پس از خروج کامل از این کشور بتواند با بدست آوردن اطلاعات از تروریست ها عملیات ضد تروریستی خود را در این کشور ادامه دهد.

در همین حین جک سالیوان در پاسخ به سوالی گفت: ما با کانال های نظامی، اطلاعاتی و دیپلماتیک پاکستان گفتگویی سازنده ای داشتیم تا اطمینان حاصل کنیم که افغانستان بار دیگر به پایگاه تروریست ها مانند القاعده تبدیل نشود که بتواند به امریکا حمله کنند.

 به نظر میرسد که در این مرحله اطلاع رسانی بی سرو صدا برای خبرنگاران توسط مقامات برای رد این گمان بود که این گفتگو درباره میزبانی پاکستان برای هواپیما های بدون سرنشین امریکا است.

نیویورک تایمز اشاره کرد پاکستان قصد داشت تا حداقل یک پایگاه نظامی را در اختیار امریکا قرار دهد با این حال خاطر نشان کرد که مقامات پاکستانی شرایط بسیار سختی را برای ان در نظر گرفته اند، دراین مقاله عنوان شده است که پاکستان محدودیت های را دراستفاده امریکا از پایگاه های خود در نظر گرفته است.

طی چند هفته گذشته این مسئله در سطوح مختلف بین پاکستان و ایالات متحده مورد بررسی قرار گرفت که در آن دیدار شاه محمود قریشی با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا، دیدار معید یوسف مشاور امنیت ملی با همتای امریکایی خود جک سالیوان، دیدار ژنرال قمر باجوا با وزیر دفاع لوید آستین و غیره را میتوان نام برد.

همچنین به گفته مقامات رئیس سیا امریکا خواستار ملاقات با عمران نخست وزیر پاکستان نیز بود که به او گفته شد ملاقات فقط با همتا امکان پذیر است.

اصرار دولت مبنی بر ملاقات سران دو کشور بدلیل عصبانیت از عدم تعهد امریکا از زمان روی کار آمده جو بایدن رئیس جمهور امریکا در ژانویه است.

مقامات همچنین گفتند اجازه هیچ عملیاتی را از خاک پاکستان به ایالات متحده نخواهیم داد درعوض از امریکا خواسته شد هواپیما بدون سرنشین را برای انجام حملات علیه تروریست ها برای پاکستان فراهم کند .

عمران خان نخست وزیر پاکستان درخواست ملاقات رئیس سیا را رد کرد.

ارسال نظر

 
1