خبر فوری

 
 
پاکستان: تصویب قوانین سخت علیه افراد حمایت و تامین مالی کننده تروریسم
کد خبر :1737442511

21:30 1399/05/08


برچسب ها : پاکستان و گروه ویژه اقدام مالی, تروریست, تروریسم, فهرست خاکستری,

پاکستان طی اقدامی جدی برای خروج از فهرست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی، با اصلاحات در قانون مبارزه با تروریسم و قانون مجازات علیه افراد حمایت و تامین مالی کننده تروریسم طبق دستورات FATF، دایره را برای عناصر تروریستی و حامیان آنها تنگ تر کرده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پاکستان طی اقدامی جدی برای خروج از فهرست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی، با اصلاحات در قانون مبارزه با تروریسم و قانون مجازات علیه افراد حمایت و تامین مالی کننده تروریسم طبق دستورات FATF، دایره را برای عناصر تروریستی و حامیان آنها تنگ تر کرده است. براساس اصلاحات انجام شده، افراد مظنون به تروریسم که اسامی آنها در برنامه شماره 4 وارد شده باشد، مجوز حمل و نگهداری سلاح آنها لغو، هیچ شخص یا اداره ای حق ارائه وام به این افراد را ندارد، و در صورت ارائه وام، شخص محکوم به جزای نقدی 25 میلیونی و اداره محکوم به 50 میلیون خواهند شد. هرگونه همکاری یا کمک به شخص مظنون به تروریسم برای خروج از کشور نیز مجازات به همراه خواهد داشت. طبق اصلاحات، کلیه اموال منقول و غیر منقول سازمان ممنوعه یا نماینده آن ضبط خواهد شد و در صورت عدم تایید املاک، اموال خارج از صلاحیت دادگاه نیز می توانند سلب مالکیت گردند و خبرنامه ای برای دارایی های ضبط شده صادر خواهد شد.

 

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی مصاحبه با اصحاب رسانه گفت: امروز لوایح مهمی در مجلس ملی به تصویب رسیده اند و اهمیت این لوایح برای خارج کردن نام پاکستان از فهرست خاکستری و درج کردن آن در فهرست سفید گروه ویژه اقدام مالی FATF است. هند می خواهد پاکستان را از فهرست خاکستری به سمت سیاه سوق دهد که این امر ضرر های زیادی از جمله تحریم ها را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: این قانون گذاری ها برای آن انجام شد چون در ماه اوت باید به اف ای تی اف گزارش ارائه دهیم. ما از اپوزیسیون خواستار همکاری شده بودیم که همکاری نکردند و 34 اصلاحات ارائه شده از سوی اپوزیسیون به این دلیل که قانون را به طور کلی تغییر می داد، نپذیرفتیم.

ارسال نظر

 
1