خبر فوری

 
 
پاکستان : تجدید نظر آمریکا در رابطه با افغانستان خوشایند است
کد خبر :474267125

14:03 1397/10/02


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, پاکستان, طالبان, مذاکرات, نشست صلح افغانستان,

مخدوم شاه قریشی طی مصاحبه مطبوعاتی خود گفت : تجدید نظر آمریکا و نشست آن با طالبان امری خوشایند بوده و بازگردانی برخی از گروه های ارتش آمریکا از افغانستان نیز نشان دهنده پیشرفت در مذاکرات میان دو طرف بوده است.


 

مخدوم شاه قریشی طی مصاحبه مطبوعاتی خود در روز گذشته در ملتان با اشاره به مذاکرات میان طالبان و آمریکا، همچنین بازگشت تعدادی از دسته های ارتش آمریکا از افغانستان گفت : تجدید نظر آمریکا و نشست آن با طالبان امری خوشایند بوده و بازگردانی برخی از گروه های ارتش آمریکا از افغانستان نیز نشان دهنده پیشرفت در مذاکرات میان دو طرف بوده است.

وی افزود، این خواسته پاکستان است که گفت و گوی میان آمریکا و طالبان به سمت جلو گام زن باشد و پاکستان نیز در این رابطه نقش خود را ایفا خواهد کرد. وی با اشاره به آزادی تعدادی از اعضای طالبان گفت : هدف ما از آزادی این افراد پیشرفت در مذاکرات و زمینه سازی بهتر در رابطه با این موضوع بوده است.

محمود قریشی اذعان داشت که پاکستان همچون گذشته که خواهان برقراری امنیت در افغانستان بوده است، در آینده نیز به تلاش های خود در این رابطه ادامه خواهد داد. وی افزود، اما تصمیم نهایی را باید افغانستان بگیرد، و ما بابت تصمیم افغانستان در رابطه با نشست با طالبان خوشحال هستیم. از طرفی تجدید نظر آمریکا در رابطه با افغانستان باعث آن شده است تا نشست هایی دوجانبه میان نمایندگان طالبان افغانستان و آمریکا در ابوظبی برگزار شود.

وی همچنین با توجه به موضوع بازگشت 7 هزار نظامی آمریکایی از افغانستان گفت : خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان از سیاست های ترامپ بوده است که وی در گذشته نیز چندین مرتبه این امر را واضح کرده بود.
وی همچنین ابراز داشت که خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، از خواسته های طالبان بود که به آن رسیدند.

حسن خانی از روزنامه نگارهای ارشد و کارشناسان در زمینه امور افغانستان، با توجه به سخنان وزیر امور خارجه پاکستان طی مصاحبه ای گفت : اکنون شاهد اقدامات مثبت پاکستان هستیم، که این امر موجب خوشحالی و تقدیر رهبران و کارشناسان سیاسی افغانستان شده است.

وی مذاکرات میان طالبان و آمریکا در امارات را از موفقیت های بزرگ در زمینه صلح در افغانستان بر شمرد و گفت : سیاست های پاکستان نسبت به گذشته در رابطه با مسئله صلح افغانستان بسیار بهتر بوده است.

ارسال نظر

 
1