خبر فوری

 
 
پاکستان به دنبال دریافت بزرگترین بسته وام از صندوق بین المللی پول
کد خبر :22460983

10:51 1397/07/19


برچسب ها : اسد عمر, پاکستان, صندوق بین المللی پول,

مقامات دیپلماتی پاکستان در آمریکا خبر داده اند که پاکستان به دنبال آن است تا مبلغ 8 میلیارد دلار را در قالب وام از صندوق بین المللی پول دریافت کند تا بتواند با بحران های پیش روی اقتصادی مقابله کند.


 

واشنگتن:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان،مقامات دیپلماتی پاکستان در آمریکا خبر داده اند که پاکستان به دنبال آن است تا مبلغ 8 میلیارد دلار را در قالب وام از صندوق بین المللی پول دریافت کند تا بتواند با بحران های پیش روی اقتصادی مقابله کند.

این دیپلمات پاکستانی در گفتگو با دان گفت:صندوق بین المللی پول میتواند با اعمال شرایط سخت تر،مبلغ وام را تا میلیارد دلار افزایش دهد و ممکن است به منظور دریافت مبلغ بیشتر وام،فشار زیادی به پاکستان برای فراهم نمودن شرایط وارد شود.

اسد عمر وزیر دارایی پاکستان شب دوشنبه با تایید این خبر اعلام کرده بود که پاکستان برای مقابله با شرایط بد اقتصادی و تامین کسری بودجه به صندوق بین المللی پول مراجعه خواهد کرد.

پس از انتشار این خبر،بازار سهام با بحران شدیدی روبرو شد و 1300 واحد در یک روز کاهش یافت که این کاهش واحد سهام،مبلغی بالغ بر 270 میلیارد روپیه ضرر مالی را در بر داشته است.

ناگفته نماند پیش از این پاکستان دهها بار از صندوق بین المللی پول،مبالغی را به عنوان وام و کمک مالی دریافت نموده است که آخرین کمک دریافتی مبلغی بالغ بر 6 میلیارد و 400 میلیون روپیه بوده که در اوت سال 2016 به صورت کامل به پاکستان پرداخت شد.

هدف پاکستان از دریافت کمک های مالی از صندوق بین المللی پول کاهش نرخ تورم،کاهش ضرر مالی و افزایش و بهبود روند پیشرفت اقتصادی بوده است.

ارسال نظر

 
1