خبر فوری

 
پاکستان بخاطر اعتراض چین در مورد احداث پالایشگاه نفت از عربستان عذر خواهی کرد
کد خبر :1178648140

21:52 1398/07/13


برچسب ها : پالایشگاه نفت, پاکستان, پروژه سی پک, چین, عربستان, عمران خان, نخست وزیر پاکستان,

پاکستان بخاطر اعتراض چین در مورد احداث پالایشگاه نفت عربستان در گوادر، از عربستان در مورد توافق نامه احداث این پالایشگاه معذرت خواهی کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، پاکستان بخاطر اعتراض چین در مورد احداث پالایشگاه نفت عربستان در گوادر، از عربستان در مورد توافق نامه احداث این پالایشگاه معذرت خواهی کرد. طبق اطلاعات به دست آمده چین در مورد احداث پالایشگاه نفت عربستان در گوادر اعتراض شدید را از خود نشان داده است. همچنین چین در مورد سرمایه گذاری عربستان در زمنیه های مختلف در بندر گوادر اعتراض دارد. مقامات چین بر این باورند که چین اکنون در حال جنگ اقتصادی با آمریکا است در حالی که عربستان سعودی به عنوان یک متحد آمریکا منافع واشنگتن را در منطقه پیش خواهد برد. چین مدعی شده است که افراد سازمان اطلاعاتی آمریکا در شرکت نفتی آرامکو عربستان حضور دارند. این افراد می توانند علیه منابع چین در گوادر فعالیت کنند به همین علت چین از پاکستان خواست از احداث پالایشگاه نفتی در گوادر از عربستان عذر خواهی کند. پس از اعتراض چین، پاکستان از طریق کانال دیپلماتیک پیامی را برای عربستان ارسال کرده است.

لازم به ذکر است عمران خان نخست وزیر پاکستان طی چند روز آینده به چین سفر خواهد کرد. وی در این سفر اعتماد مقامات چین را به خود جلب خواهد کرد. ناگفته نماند که طی سفر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به پاکستان، عربستان قرارداد سرمایه گزاری 20 میلیارد دلاری را با پاکستان امضاء کرد که در این میان احداث پالایشگاه نفت عربستان در بندر گوادر سر فهرست این توافق نامه بود.

ارسال نظر

 
1