خبر فوری

 
 
پاکستان بار دیگر ،دولت هند را به مذاکره دعوت نمود
کد خبر :530140591

10:21 1398/03/18


برچسب ها : عمران خان, نریندر مودی, هند و پاکستان, کشمیر,

نیوز عمران خان نخست وزیر پاکستان با ارسال نامه ای به نریندر مودی همتای هندی خود ضمن تبریک مجدد انتخاب وی به عنوان نخست وزیر جدید هند، از وی برای مذاکره در خصوص مسائل مورد اختلاف دو کشور دعوت به عمل آورد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز عمران خان نخست وزیر پاکستان با ارسال نامه ای به نریندر مودی همتای هندی خود ضمن تبریک مجدد انتخاب وی به عنوان نخست وزیر جدید هند، از وی برای مذاکره در خصوص مسائل مورد اختلاف دو کشور دعوت به عمل آورد.

بر اساس جزئیات منتشر شده عمران خان پس از پیروزی حزب بی جی پی در انتخابات و بر عهده گرفتن مقام نخست وزیری هند توسط نریندر مودی، برای دومین بار به همتای هندی خود تبریک گفت و خواستار مذاکره میان مقامات دو کشور جهت حل موضوعات مورد اختلاف از جمله موضوع کشمیر و تروریسم مرزی شد.

نخست وزیر پاکستان در این نامه با تاکید بر اینکه دو کشور باید تمامی اختلافات خود را کنار بگذارند ابراز داشت: پاکستان بر اساس سیاست صلح و دوستی با کشورهای همسایه و ایجاد ثبات در منطقه جنوب آسیا، آماده مذاکره با دولت هند در زمینه تمامی موضوعات مورد اختلاف میان دو کشور از جمله موضوع کشمیر است.

عمران خان در ادامه این نامه بر همکاری دوجانبه برای حل مشکلات ملت های پاکستان و هند از جمله پایان دادن به فقر و توسعه همه جانبه کشور از طریق ایجاد فضای احترام متقابل و اعتماد میان دو کشور تاکید کرد و گفت: همکاری دوجانبه میان پاکستان و هند باعث کمک به توسعه و رشد منطقه و حفظ ثبات و امنیت در آن خواهد شد.

دکتر محمد فیصل سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در گفتگو با اهالی رسانه، ارسال نامه از سوی عمران خان به نخست وزیر هند را تایید نمود و گفت: چنانچه دهلی نو متمایل باشد پاکستان آماده مذاکره با دولت هند در زمینه تمامی موضوعات است.

لازم به ذکر است پیش از این اعلام گردیده بود که زمان دیدار میان نخست وزیران دو کشور در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای تعیین شده است و مقامات دو کشور در حاشیه این نشست با یکدیگر دیدار خواهند نمود.

این در حالی است که وزارت خارجه هند پس از انتشار این خبر، ضمن تکذیب آن اعلام نمود که نخست وزیر هند هیچگونه برنامه ای برای دیدار با عمران خان ندارد و زمانی برای دیدار مقامات دو طرف تعیین نگردیده است.

گفتنی است شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان نیز روز گذشته با ارسال نامه ای به سبرا منیام جی شنکر همتای هندی خود، ضمن تبریک منصوب شدن وی به عنوان وزیر امور خارجه جدید هند از وی برای مذاکره میان دو کشور دعوت به عمل آورده بود.

ارسال نظر

 
1