خبر فوری

 
 
پاکستان: اسلام آباد در وقت تعیین شده جاده کرتاپور را باز خواهد کرد
کد خبر :1585529648

16:52 1398/06/13


برچسب ها : پاکستان, مرز کرتارپور, هند,

دکتر محمد فیصل سخنگوی دفتر وزارت امورخارجه پاکستان پس از انجام سومین دور از مذاکرات با هیئت هندی در خصوص پروژه راهداری کرتاپور، طی گفتگو با رسانه ها با مثبت خواندن دور اخیر مذاکرات باوجود تنش های پیش آمده در مورد کشمیر، گفت: محور بحث دو جانبه تنها در مورد پروژه کرتاپور بود.


به گزارش راز نیوز، دکتر محمد فیصل سخنگوی دفتر وزارت امورخارجه پاکستان پس از انجام سومین دور از مذاکرات با هیئت هندی در خصوص پروژه راهداری کرتاپور، طی گفتگو با رسانه ها با مثبت خواندن دور اخیر مذاکرات باوجود تنش های پیش آمده در مورد کشمیر، گفت: محور بحث دو جانبه تنها در مورد پروژه کرتاپور بود. دو طرف با پیش نویس فعال کردن کرتاپور موافقت کرده اند، اما در این رابطه همچنان 2 الی 3 موارد هستند که مورد توافق قرار نگرفته اند، بیشتر موانع برطرف شده اند. سینگه های پاکستان و بین الملل نیز به کرتاپور خواهند رفت، با این وجود در خصوص سفر حداقل 5000 زائر سینگه به کرتاپور توافق کرده ایم، اما درصورت افزایش این تعداد نیز پاکستان مشکلی نخواهد داشت.
سخنگوی پاکستان در پاسخ به سوالی گفت: پاکستان در ماه نوامبر مصادف با سالروز تولد گرو بابا نانک جاده کرتاپور از طرف خود را افتتاح خواهد نمود و هند خود مسئول کارهای از جانب خود است. طی ماه جاری، هیئتی از نمایندگان رسانه ها را از جانب دولت به کرتاپور خواهیم آورد و گزارشی از تسهیلات صورت گرفته برای زائران را اعلام خواهیم کرد.
وی خاطر نشان کرد، پاکستان قبل از این نیز تصمیم بزرگی برای تحقق تعهد خود نسبت به اقلیت ها را گرفته است، اما اکنون هند باید انعطاف پذیری سیاسی از خود نشان دهد تا این کار به سرانجام برسد. سینگه های هند پس از انجام رسومات دینی طی یک روز به کشور خود باز خواهند گشت.

ارسال نظر

 
1