خبر فوری

 
 
پاکستان ادعای هند در خصوص انهدام جنگنده اف16 را رد کرد
کد خبر :1367194383

13:43 1400/09/02


برچسب ها : ابی نندن, اف16, پاکستان و هند, جنگنده, خلبان اسرائیلی, خلبان هندی, سخنگوی وزارت امور خارجه, عاصم افتخار,

عاصم افتخار سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در گفت و گوی خود با مطبوعات، ادعای هند در مورد سرنگونی جنگنده اف16 پاکستانی طی حمله هوایی به خاک پاکستان در فوریه 2019 میلادی را ادعایی بی اساس و تبلیغاتی عنوان کرده و آن را رد کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عاصم افتخار سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در گفت و گوی خود با مطبوعات، ادعای هند در مورد سرنگونی جنگنده اف16 پاکستانی طی حمله هوایی به خاک پاکستان در فوریه 2019 میلادی را ادعایی بی اساس و تبلیغاتی عنوان کرده و افزود: سرنگونی جنگنده اف 16 پیش از دستگیری ابی نندن (خلبان جنگنده هند که در پاکستان دستگیر شد) دروغ است و اهدای نشان افتخار به ابی نندن نیز اقدامی برای گمراه کردن اذهان شهروندان هند از حقایق است. اهدای این مدال به منظور خوشحال کردن شهروندان و پاک کردن ننگ است.

وی افزود: متخصصان جهانی و مقامات آمریکایی تایید کرده بودند که آن روز هیچگونه جنگنده اف16 سقوط نکرده است. تشویق کردن و اهدای مدال افتخار توسط دولت هند به ابی نندن خلبان شکست خورده به معنای تمسخر خود و بر خلاف اصول نظامی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در ادامه اظهاراتش خاطر نشان کرد: نیروی هوایی پاکستان مورخ 27 فوریه 2019 میلادی (8 اسفند 1397) درپی حمله هند به خاک پاکستان در روز روشن دو جنگنده هند را سرنگون کرده بود که جنگنده میگ21 در محدوده کشمیر آزاد (کشمیر پاکستان) سقوط کرده بود و ابی نندن خلبان این جنگنده توسط پاکستان دستگیر و سپس براساس پیام صلح و دوستی تحویل هند داده شد. تحویل خلبان هند با وجود اقدام متجاوزانه هند، نشانه ای است که پاکستان خواستار صلح است.

 

بخوانید: خلبان اسرائیلی در پاکستان چه شد؟

             بازگشت خلبان جنگنده هندی از پاکستان به هند

ارسال نظر

 
1