خبر فوری

 
 
پاکستان ادعای تیراندازی به قاچاقچیان سوخت در مرز مشترک با ایران را رد کرد
کد خبر :1248310302

14:33 1399/12/10


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ایران, پنجاب, تیراندازی, رد ادعا, زاهد حفیظ چودری, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, سراوان, سفارتخانه ایران, قاچاقچیان سوخت, مرز ایران و پاکستان, مرعشی, نیروهای امنیتی پاکستان,

پاکستان، بیانیه مرعشی معاون استاندار سیستان و بلوچستان که گفته بود نیروهای امنیتی پاکستان به سمت قاچاقچیان سوخت در مرز خود با ایران تیراندازی کرده اند را رد کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | مرعشی معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفته بود که نیروهای امنیتی پاکستان به سمت قاچاقچیان سوخت در مرز خود با ایران تیراندازی کرده اند. اما پاکستان این بیانیه را رد کرده است.

به گفته دیده بان حقوق بشر حادثه ای در سراوان واقع در مرز ایران و پاکستان رخ داد که در این حادثه 10 نفر کشته و 5 نفر زخمی شدند. معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفته بود که نیروهای امنیتی پاکستان زمانی به سمت قاچاقچیان سوخت تیراندازی کرده بودند که آن ها در حال تلاش برای بازگشت به داخل مرز ایران بودند.

زاهد حفیظ چودری سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با رد اظهارات مقامات ارشد ایران آن را نادرست خواند.

وی گفت: ما موضوع ادعای معاون استاندار سیستان و بلوچستان را با سفارتخانه ایران در پاکستان مطرح کردیم. این اتفاق در داخل مرز ایران افتاده است.

وی افزود: با توجه به چنین حوادثی، ایجاد فرصت های تجاری برای ساکنان بومی منطقه نیاز به اقدامات رسمی تایید شده دارد.

پاکستان مرز خود با ایران را نمونه ای از صلح و امنیت می داند. ما با مقامات ایرانی در حال بحث و گفتگو در مورد راه های تسهیل تجارت فرامرزی برای ساکنان بومی در مرز دو کشور بوده و برای ایجاد امنیت در مرزهای مشترک خود در حال همکاری با آن ها هستیم.

ارسال نظر

 
1