خبر فوری

 
 
وفاق المدارس العربیه پاکستان : اقدامات علیه مدارس دینی را تحمل نخواهیم کرد
کد خبر :2007386709

21:42 1397/12/21


برچسب ها : ارتش, بین الملل, پاکستان, تروریست, تروریسم, گروه های ممنوعه, هند,

انجمن مدارس دینی " وفاق المدارس العربیه پاکستان " با محکوم کردن اقدامات دولت در رابطه با به دست گرفتن کنترل مدارس دینی گفت : این مدارس پایگاه های تفکرات پاکستان به شمار می آیند، دولت نباید تحت فشارهای بین المللی علیه آنها اقدامی انجام دهد.


 

به گزارش راز نیوز، انجمن مدارس دینی " وفاق المدارس العربیه پاکستان " با محکوم کردن اقدامات دولت در رابطه با به دست گرفتن کنترل مدارس دینی گفت : این مدارس پایگاه های تفکرات پاکستان به شمار می آیند، دولت نباید تحت فشارهای بین المللی علیه آنها اقدامی انجام دهد.

در اجلاس عالی رتبه وفاق المدارس العربیه پاکستان در شهر کراچی، تصمیم گرفته شد که برخلاف هرگونه اقدامی علیه مدارس دینی سکوت نخواهیم کرد. در این اجلاس کمیته ای در ایالت سند به ریاست مولانا امداد الله یوسف زئی نیز تشکیل شد.
محمد حنیف جالندهری مسئول ارشد وفاق المدارس طی کنفرانس خبری گفت : درصورت حمله احتمالی دشمن به پاکستان، طلبه های مدارس نیز در کنار ارتش با آن خواهند جنگید، بنابر این دولت نباید تحت فشار های بین‌المللی قرار گیرد.
همان طور که برای دفاع از استقلال و امنیت کشور آماده دادن هرگونه قربانی هستیم، به همان نحو برای خودمختاری و استقلال مدارس دینی نیز آماده دادن هرگونه قربانی هستیم. ما، اقدامات علیه مدارس دینی را به عنوان اقدامی علیه پاکستان تلقی خواهیم کرد. مدارس دینی، تضمینی برای امنیت کشور و پایگاه های تفکرات آن هستند.
وی خاطر نشان کرد که دولت باید علیه فشارها با جدیت و جرأت کامل مبارزه کند.

لازم به ذکر است که دولت پاکستان پس از حمله پلوامه و متهم شدن به ترویست پروری، تحت فشارهای خارجی، کنترل مدارس دینی گروه های تروریستی جماعت الدعوه، جیش محمد و سازمان های رفاهی تحت امر این گروه ها را به دست گرفته و اداره آنها را به سازمان اوقاف سپرده است. سازمان اوقاف، اداره 18 عدد از مدارس دینی گروه های جماعت الدعوه، جیش محمد و جنبش غلبه اسلام در ایالت سند و مدیریت 160 عدد از مدارس جماعت الدعوه در ایالت پنجاب را دردست گرفته است.

قاری محمد حنیف از عدم ارتباط دولت با وی قبل از اتخاذ هرگونه اقدامی در این زمینه خبر داد و تصریح کرد : من حریف نیستم بلکه متحد هستم، باید رضایت من را در این زمینه جلب می کردند.
گروه های ممنوعه و مدارس دینی دو موضوع متفاوت هستند. نباید مدارس را درکنار گروه های ممنوعه قرار دهند. اقدامات گذشته نشان داده است که با بردن نام گروه های ممنوعه، علیه مدارس اقدام می شود. باید مدارس را با دید آموزش و پرورش نگاه کرد.

محمد حنیف در ادامه خاطر نشان کرد که دولت با ارائه اسنادی در رابطه با دریافت کمک های خارجی توسط هر مدرسه ای، آن را به ما ارائه دهد، درصورت وجود چنین مدارکی ما خود آن مدرسه را تعطیل خواهیم کرد. نباید سخنان احتمالی ابراز داشته شوند. این مدارس با کمک های مردمی اداره می شوند. دولت در زمانی می تواند از ما خواستار پول شود که خود نیز متقابلا به مدارس کمکی کرده باشد. دولت هیچ گونه حقی برای حسابرسی مدارس ندارد.

رهبران وفاق المدارس در این اجلاس گفتند که 350 هزار طلبه دختر و پسر درحال آموزش در این مدارس هستند، به دلیل آنکه مردم به مدارس دینی اعتماد دارند بچه های خود را برای آموزش به آنجا می فرستند.

ناگفته نماند که مقامات ارشد سیاسی پاکستان در روزهای گذشته طی بیانیه هایی جداگانه ابراز داشتند که اقدام ملی ( نیشنل ایکشن پلان ) تحت فشار خارجی انجام نشده و این امر تنها به دلیل منافع ملی انجام می شود.
احتمال دارد که چنین بیانیه هایی علیه دولت به دلیل نشان دادن به قدرت هایی که فشار وارد کرده اند باشد، تا نشان دهند که اقدامات دولت موثر و دقیق بوده و دولت پاکستان درحال انجام عملیات هایی علیه گروه های ممنوعه است.

ارسال نظر

 
1