خبر فوری

 
 
وزیر کشور پاکستان: طالبان متعهد شده به تی تی پی اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه پاکستان را نخواهد داد
کد خبر :981252023

15:22 1400/06/01


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, پاکستان و چین, پروژه سی پیک, شیخ رشید احمد, وزیر کشور پاکستان, کریدور اقتصادی,

شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان طی گفتگو با اصحاب رسانه با بیان اینکه طالبان متعهد شده است که به (گروه تروریستی) تحریک طالبان پاکستان TTP اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه پاکستان را نخواهد داد، افزود: "توطئه های بین المللی علیه سی پیک در حال انجام است".


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان طی گفتگو با اصحاب رسانه با بیان اینکه طالبان متعهد شده است که به (گروه تروریستی) تحریک طالبان پاکستان TTP اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه پاکستان را نخواهد داد، افزود: چند تن از افراد تی تی پی در افغانستان چون فقیر محمد و غیره آزاد شده اند، در همین زمینه دولت پاکستان با قدرت های آنجا (افغانستان) در تماس است. افغانستان به زمانی رسیده که نقش پاکستان بسیار مهم شده است، ما (حتی) شهروندان آمریکا را نیز از آنجا خارج کرده ایم زیرا ما فرصتی برای جلب توجه جهان را داریم.

وزیر کشور پاکستان اظهار داشت: پاکستان در کنار جهان ایستاده است، انتظارات و خواسته های ما نیز همان خواسته و انتظارات جهان در مورد افغانستان است، ما خواستار صلح در افغانستان هستیم.

 

"توطئه های بین المللی علیه سی پیک در حال انجام است"

 

شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان در ادامه گفتگوی خود کریدور اقتصادی پاکستان-چین (سی پیک) را شاهرگ و زینت توسعه پاکستان توصیف کرد و افزود: علیه سی پیک توطئه های بین المللی درحال انجام است و برخی از دستان دستکش به دست نمی خواهند که پاکستان در سی پیک به سمت جلو پیش رود. به دلیل وضعیت افغانستان، سی پیک اهمیت قابل توجهی پیدا کرده است و پیشبرد سی پیک وعده دولت است.

وی اظهار داشت: مسئله امنیت شهروندان چینی (در پاکستان) وجود دارد، ارتش برای 40 شرکت (چین) امنیت فراهم کرده است اما رویداد های یک ماه گذشته چون حمله به اتوبوس داسو، حمله به هتل سرینا، حوادث منطقه مسکونی فشر، نشان می دهد که برخی افراد می خواهند با جان افرادی که در مسیر دوستی و رشد ما قرار دارند، بازی کنند، این افراد (که با جان آنها بازی می شود و هدف قرار می گیرند) دوست و خیرخواه پاکستان هستند.

وی افزود: روز گذشته با نونگ رونگ سفیر چین دیدار کردم و اطمینان دادم که انواع امنیت کامل را برای شهروندان چینی فراهم خواهیم کرد، تمامی نهادهای پاکستانی درحال فعالیت در این زمینه هستند.

ارسال نظر

 
1