خبر فوری

 
وزیر کشور پاکستان: با تمامی آشوبگران و قانون شکنان به شدت برخورد خواهیم کرد
کد خبر :867717048

17:30 1400/01/24


برچسب ها : TLP, آشوب, تحریک لبیک پاکستان, حافظ سعد رضوی, شورش, شیخ رشید احمد, لاهور, وزیر کشور پاکستان,

شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان ظهر امروز پس از نشست عالی رتبه در خصوص وضعیت امنیتی کشور با حضور در جمع خبرنگاران ابراز داشت: در این نشست تصمیم گرفته شده است با تمامی آشوبگران و ناقضان قانون و امنیت کشور به شدت برخورد خواهیم نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان ظهر امروز پس از نشست عالی رتبه در خصوص وضعیت امنیتی کشور با حضور در جمع خبرنگاران ابراز داشت: در این نشست تصمیم گرفته شده است با تمامی آشوبگران و ناقضان قانون و امنیت کشور به شدت برخورد خواهیم نمود.

شیخ رشید احمد خاطرنشان کرد: در این نشست ابعاد مختلف مربوط به تظاهرات این گروه مذهبی در کشور مورد بررسی قرار گرفت و در آن تصمیم گرفته شد که با تمامی قانون شکنان به شدت برخورد گردد و اقدامات لازم برای بازگشایی مسیرهای مواصلاتی که به دلیل آشوب گسترده مسدود گردیده است انجام خواهد شد، هر منطقه ای که دارای وضعیت امنیتی وخیم باشد دسترسی آن منطقه به سرویس های اینترنت و شبکه تلفن همراه به مدت 24 ساعت مسدود خواهد شد.

گفتنی است به دنبال فراخوان گروه افراط گرای مذهبی موسوم به تحریک لبیک پاکستان برای برگزاری راهپیمایی ناموس رسالت(ص) پلیس ایالت پنجاب حافظ محمد سعد رضوی فرزند رهبر فقید تحریک لبیک پاکستان را بازداشت نمود.

در پی این اقدام پلیس ایالت پنجاب در بازداشت فرزند خادم حسین رضوی شهرهای مختلف ایالت پنجاب از جمله لاهور و راولپندی به همراه شهرهای کراچی، حیدرآباد و پیشاور به صحنه تظاهرات آشوب گونه پیروان تحریک لبیک پاکستان تبدیل گشته است، تظاهرات کنندگان با ایجاد آشوب در سطح شهر تمامی خودروهای مستقر در سطح شهر و خودروی نیروهای پلیس را به آتش کشیدند و مسیرهای رفت و آمد نیز به صورت کامل مسدود می باشد که باعث ایجاد مشکلاتی برای شهروندان این شهرها شده است.

دولت ایالت پنجاب به منظور پایان آشوب و شورش در شهرهای مختلف در حال رایزنی با مقامات این حزب است، در حالی که از سوی دیگر به منظور کنترل تظاهرات و خاموش نمودن آتش آشوب نیروهای کمکی پلیس، نیروی ویژه و نیروهای رنجرز در ایالت پنجاب مستقر و در حال گشت زنی هستند.

مسیرهای دسترسی به پایتخت پاکستان و راولپندی شهر هم جوار پایتخت نیز همچنان مسدود بوده و رفت و آمد به این شهرها با محدودیت های خاصی مواجه است.

از سوی دیگر در حالی که اعضای تحریک لبیک پاکستان و مقامات این حزب معتقدند که دستگیری حافظ محمد سعد رضوی بنابر دستور مقامات دولتی صورت گرفته است، اما طبق گفته منابع آگاه حافظ سعد رضوی به دلیل شکایت پیر افضل قادری از وی بازداشت شده است.

ارسال نظر

 
1