خبر فوری

 
 
وزیر دفاع پاکستان: خواستار افزایش روابط برادرانه با روسیه هستیم
کد خبر :1001801219

17:19 1399/07/05


برچسب ها : پاکستان و روسیه, پرویز ختک, تمرینات نظامی, رزمایش نظامی, روسیه, قفقاز 2020, وزیر دفاع پاکستان,

پرویز ختک وزیر دفاع پاکستان که هم اکنون در روسیه به سر می برد در مصاحبه ای با اشتیاق همدانی سردبیر "صدای روس"، گفت: خواستار افزایش روابط برادرانه با روسیه هستیم.


مسکو: به گزارش راز نیوز| پرویز ختک وزیر دفاع پاکستان که هم اکنون در روسیه به سر می برد در مصاحبه ای با اشتیاق همدانی سردبیر "صدای روس"، گفت: پاکستان خواهان روابط خوب با کشور های همسایه چون چین، افغانستان و ایران و حتی هند نیز است، اما روابط ما با هند به سمت بهبود نرفتند. وی افزود: من نخستین مرتبه ای است که به روسیه سفر کرده ام و پاکستان خواهان افزایش روابط برادرانه خود با این کشور است، زیرا روابط خوب افزایش تجارت و تقویت اقتصاد را به همراه دارند.

وی طی گفتگوی خصوصی، در مورد روسیه ابراز داشت: با تقویت یافتن روابط دو کشور، روسیه درحال نزدیک شدن به پاکستان است. وی در پاسخ به این سوال که "شما که به عنوان وزیر ارشد ایالت خیبر پختون خوا طی همکاری با ارتش علیه تروریسم موفقیت کسب کردید، چه نظری دارید"، با اشاره به موفقیت کسب شده در این زمینه، گفت: سال 2013 که من برای نخستین بار به عنوان وزیر منتخب شدم، اوضاع بسیار وخیم بود و حتی پس از آن تا دوسال نیز این جریان ادامه داشت، اما ارتش، نهاد های امنیتی به همراه پلیس در این زمینه قربانی داده و نقش خود را به نحو درست و کامل ایفا کردند. نتیجه این جان فشانی ها طی همکاری مردم و رهبری خوب، اوضاع پیشاور پس از سال 2014 به سمت بهبودی حرکت کردند، و هم اکنون به همراه ایالت KPK، کل کشور به آغوشی امن تبدیل شده و کشور درحال حرکت به سمت بهبودی است. پاکستان هم اکنون در فهرست کشور های امن شمرده می شود.

وزیر دفاع پاکستان در پاسخ به سوال مطرح شده در رابطه با ثبات اقتصادی و سیاسی در پاکستان، اظهار داشت: تلاش حزب حاکم اصلاحات در اداره و نهاد ها به منظور بهبودی کشور است، درحالیکه پیش از این هیچ دولتی در این رابطه فکر نکرده بود. جریان اصلاحات در کشور ادامه دارد و به همراه بهبودی اقتصاد، کسری مالی نیز در حال کاهش است. عزم نخست وزیر برای رساندن کشور به سعادت است تا بتوانیم روابط بهتر خود را با دیگر کشور ها برقرار کنیم. ما نمی توانیم رابطه بدی با هیچ کشوری داشته باشیم زیرا این امر بر اقتصاد تاثیر می گذارد.

پرویز ختک در ادامه طی گفتگو در رابطه با سی پیک، این پروژه را پروژه ای عظیم خواند که باعث بهبودی زیر ساخت پاکستان می شود، وی افزود: پس از سرمایه گذاری های چین، دیگر کشور ها نیز ترغیب به سرمایه گذاری در پاکستان می شوند که این نتایجی را برای پاکستان به همراه خواهد داشت. پاکستان از طریق سی پیک به تمامی بنادر، شاهراه ها و خطوط ریلی بین المللی متصل خواهد شد.

 

بخوانید: وزیر دفاع پاکستان فردا عازم روسیه می شود

ارسال نظر

 
1