خبر فوری

 
 
وزیر دفاع سریلانکا : در حملات انتحاری، 8 نفر به همراه یک زن نقش داشتند
کد خبر :632047630

22:04 1398/02/04


برچسب ها : انتحاری, انفجار, بمب, داعش, سریلانکا, هتل, کلمبو, کلیسا,

وزیر دفاع و رئیس پلیس سریلانکا در کنفرانس مشترک مطبوعاتی اذعان داشتند، در حملات انتحاری کلمبو، یک زن و 8 تن دیگر نقش داشته اند.


 

به گزارش راز نيوز، وزیر دفاع و رئیس پلیس سریلانکا در کنفرانس مشترک مطبوعاتی اذعان داشتند، در حملات انتحاری کلمبو، یک زن و 8 تن دیگر نقش داشته اند. رئیس پلیس سریلانکا اظهار داشت در پی حملات انتحاری کلمبو، بیش از 60 فرد را دستگیر کرده ایم که یکی از آنها از شهروندان سوریه است، طبق تحقیقات، تیم 9 نفره عامل انفجارهای کلمبو بوده است که در میان این تیم، یک زن نیز است. تاکنون توانسته ایم 8 فرد انتحاری را شناسایی کنیم.
از طرفی روان وجورد معاون وزیر دفاع سریلانکا در مصاحبه مطبوعاتی روز چهارشنبه خود گفت : طبق تحقیقات انجام شده، یکی از افراد مهاجم تحصیل کرده کشور بریتانیا بود که پس از تکمیل روند آموزشی اش وی به سریلانکا بازگشت. طبق آمار بدست رسیده، بیشتر اعضای تیم انتحاری افرادی تحصیل کرده و از خانواده هایی متوسط یا پردرآمد بودند. وی افزود، رهبر گروه انتحاری، خود را در هتل شنگریلا منفجر کرد. دو تن از انتحاری ها برادر و از فرزندان تاجر معروف و ثروتمند بودند که خود را در هتل و کلیسا منفجر کردند.


قابل ذکر است که چند روز پس از حملات کلمبو، گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله را قبول کرده و ویدیویی را برای اثبات مدعای خود منتشر کرد. در ویدیو تیم انتحاری به همراه رهبر این گروه حضور دارد که تمامی افراد بجز رهبر گروه انتحاری چهره هایشان را پوشانده اند. پلیس سریلانکا در بیانیه ای اظهار داشت، در رابطه با ظهران هاشمی رهبر تیم انتحاری و فعالیت های افراط گرایانه ی وی از قبل اطلاعاتی بدستمان رسیده بود، اما هیچگاه فکر نمی‌کردیم که وی قادر به انجام چنین حمله بزرگی باشد. ظهران هاشمی از اهالی جنوب سریلانکا است.

ارسال نظر

 
1