خبر فوری

 
 
وزیر خزانه داری پاکستان: نگرش "غیر متعارف" صندوق بین المللی پول در زمینه برنامه موشکی را محکوم می کنم
کد خبر :227624425

15:20 1401/12/26


برچسب ها : IMF, اسلام آباد, برنامه هسته ای, پاکستان و صندوق بین المللی پول, محمد اسحاق دار, محکوم کردن, موشک هسته ای, وزیر خزانه داری پاکستان, وزیر دارایی و درآمدهای پاکستان,

اسحاق دار وزیر خزانه داری و درآمد پاکستان ضمن محکوم کردن درخواست صندوق بین المللی پول در زمینه صنعت موشک پاکستان، آن را محکوم و درخواستی غیر متعارف عنوان کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| اسحاق دار وزیر خزانه داری و درآمد پاکستان روز پنجشنبه 25 اسفند طی سخنرانی در نشست جشن طلایی مجلس سنا در حضور تعدادی از سفرای کشورهای مختلف، ضمن محکوم کردن درخواست صندوق بین المللی پول در زمینه صنعت موشک پاکستان، آن را محکوم و درخواستی غیر متعارف عنوان کرد.

وی ضمن رد کردن درخواست صندوق بین المللی پول IMF از پاکستان در زمینه کنار گذاشتن موشک های هسته ای دوربرد، گفت: هیچکس حق ندارد به پاکستان بگوید که چه نوع موشک هایی با چه بردی می تواند داشته باشد.

وزیر فدرال پاکستان در ادامه ابراز اطمینان کرد که این برنامه پاکستان هیچ خطر و تهدیدی برای کسی ندارد.

وی افزود: ما باید قدرت بازدارندگی داشته باشیم، برای همین کسی نمی تواند به ما بگوید که چه نوع موشک با چه بردی را داشته باشیم.  ما تمامی درخواست ها و شرایط صندوق بین المللی پول را پذیرفته و اجرا کردیم، اما این درخواستی نامتعارف بود.

شایان ذکر است که در محافل خصوصی سیاسی پاکستان این موضوع که یک کشور غربی درخواست دیرینه ای دارد تا پاکستان برنامه موشکی هسته ای را کنار گذارد، مورد بحث بوده است. موشک شاهین3 پاکستان از موشک های دوربرد با برد 2750 کیلومتر و موشک هسته ای است که می تواند کلاهک های هسته ای را حمل کند.

ناگفته نماند که ساعاتی پس از بیانیه اسحاق دار، دفتر نخست وزیری پاکستان در بیانیه ای شفاف سازی کرد که برنامه هسته ای و موشکی پاکستان یک سرمایه ملی است که از آن با حساسیت تمام حفاظت می شود. کل برنامه کاملا ایمن، بدون خطا و بدون هیچگونه استرس یا فشاری است. دفتر نخست وزیری اعلام کرد که برنامه هسته ای و موشکی به طور کامل در خدمت هدفی است که این قابلیت برای آن توسعه یافته است.

ارسال نظر

 
1