خبر فوری

 
 
وزیر خزانه داری پاکستان: سی پک علاوه بر توسعه اقتصادی پاکستان به تقویت روابط دوجانبه با چین کمک خواهد کرد
کد خبر :2001581990

10:38 1401/07/09


برچسب ها : پاکستان و چین, پروژه سی پک, سفیر چین, محمد اسحاق دار, نونگ رونگ, وزیر خزانه داری پاکستان,

سناتور اسحاق دار وزیر خزانه داری و تولیدات پاکستان در دیدار با سفیر چین بر اهمیت پروژه سی پک در توسعه اقتصادی پاکستان و تقویت مناسبات دوجانبه میان اسلام آباد و پکن تأکید ورزید.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سناتور اسحاق دار وزیر خزانه داری و تولیدات پاکستان در دیدار با سفیر چین بر اهمیت پروژه سی پک در توسعه اقتصادی پاکستان و تقویت مناسبات دوجانبه میان اسلام آباد و پکن تأکید ورزید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نونگ رونگ سفیر چین در اسلام آباد روز جمعه با سناتور اسحاق دار وزیر فدرال خزانه داری و تولیدات پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.

وزیر خزانه داری پاکستان ضمن خوشامدگویی به سفیر چین بر اهمیت روابط نزدیک و دوستانه میان پاکستان و چین تأکید ورزید، وی سفیر چین را از خسارت‌های وارد آمده به زیرساخت‌های اساسی، بخش کشاورزی و تلفات جانی و مالی در نتیجه وقوع سیل سهمگین اخیر در پاکستان آگاه ساخت و از کمک‌های بشردوستانه ارسالی چین برای مردم سیل زده پاکستان تقدیر نمود.

وی همچنین از کمک‌های ارائه شده توسط مقامات چین در تأمین مالی مجدد تسهیلات 2.4 میلیارد دلاری قدردانی کرد و خواستار حمایت سفیر چین برای اختصاص 2 میلیارد دلار دیگر از محل سپرده‌های امن چین در سال 2023 شد.

اسحاق دار با اشاره به پروژه مشترک اقتصادی پاکستان و چین موسوم به سی پک عنوان داشت: پروژه کریدور اقتصادی علاوه بر کمک به رشد اقتصادی پاکستان می‌تواند نقشی فعال در جهت تقویت مناسبات دوجانبه میان پاکستان و چین ایفا نماید.

وی همچنین نسبت به ایفای نقش و انجام تمامی اقدامات لازم در جهت تکمیل و موفقیت پروژه سی پک اطمینان بخشی نمود.

نونگ رونگ سفیر چین در اسلام آباد نیز در این دیدار بر عهده گرفتن مسئولیت وزارت خزانه داری پاکستان را به اسحاق دار تبریک گفت و بر عزم پکن برای تداوم حمایت از پاکستان تأکید ورزید و گفت: چین در این لحظه‌های دشوار و حیاتی در کنار پاکستان حضور دارد.

سفیر چین همچنین حمایت و همکاری کامل دولت چین در توسعه مناطق ویژه اقتصادی به عنوان بخشی از پروژه سی پک را ابراز داشت.

وی از حمایت‌های دولت پاکستان و ارائه تسهیلات لازم به شرکت‌های چینی در پروژه‌های مختلف در پاکستان تقدیر نمود.

 

ارسال نظر

 
1