خبر فوری

 
 
وزیر خارجه پاکستان: او آئی سی باید نقش خود را به عنوان یک سازمان موثر در حل چالش های مختلف پیش روی جهان اسلام ایفا کند
کد خبر :1522485464

14:34 1400/09/26


برچسب ها : OIC, افغانستان, پاکستان و سازمان همکاری اسلامی, جامو و کشمیر, شاه محمود قریشی, شورای وزرای امور خارجه, هند, وزیر امور خارجه پاکستان, کشمیر هند,

حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در رأس یک هیئت با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در ساختمان وزارت خارجه دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در رأس یک هیئت با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در ساختمان وزارت خارجه دیدار کرد.

براساس جزئیات منتشر شده از این دیدار توسط بخش رسانه وزارت خارجه پاکستان، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان ضمن عرض تبریک به حسین ابراهیم طه بابت انتصاب او به عنوان دبیرکل سازمان همکاری اسلامی OIC و ابراز امیدواری بابت ایفای نقش فعال تر در سطح بین المللی توسط سازمان تحت رهبری دبیرکل جدید، اظهار داشت: سازمان همکاری اسلامی باید نقش خود را به عنوان یک سازمان موثر در رسیدگی به چالش های مختلف پیش روی جهان اسلام از جمله اسلام هراسی، صلح و امنیت و حل مناقشه ایفا کند. برای دستیابی به این اهداف باید اتحاد را در صفوف خود تقویت نماییم.

وی افزود: پاکستان به عنوان یکی از کشورهای بنیانگذار سازمان همکاری اسلامی، مصمم به حفاظت و پاسداری از ارزش ها و اهداف سازمان می باشد. همچنین پاکستان در زمینه گسترش این سازمان به عنوان صدای موثر و واحد امت اسلامی نیز مصمم است. قریشی اظهار داشت: پاکستان مشتاق میزبانی چهل و هشتمین نشست شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در 22 تا 23 مارس 2022 (2 تا 3 فروردین 1401) است و میزبانی دونشست متوالی شورای وزیران امور خارجه توسط اسلام آباد، گواه جدیت پاکستان در پیشیبرد اهداف امت اسلامی است. پاکستان متمایل به گسترش همکاری اقتصادی و فناوری مشترک با کشورهای مختلف عضو سازمان است. در این راستا، فناوری اطلاعات و ارتباطات، پزشکی، آموزش، مبادله ماشین آلات سنگین صنعتی و کشاورزی از موارد مورد توجه ویژه پاکستان می باشد.

شاه محمود قریشی با اشاره به وضعیت افغانستان، گفت که فرصتی برای پایان دادن به جنگ 40 ساله در افغانستان و ایجاد امکان آشتی و بازسازی افغان ها وجود دارد. تعامل دیپلماتیک و سیاسی جامعه جهانی با افغانستان برای دستیابی به صلح و ثبات پایدار در افغانستان ضروری است. وی گفت که نیاز به ایجاد تعادل بین انتظارات جامعه جهانی و واقعیت های میدانی در افغانستان وجود دارد، اقتصاد افغانستان با چالش های جدی مواجه است. اثرات فاجعه اقتصادی در افغانستان در کشور های همسایه، منطقه و سایر نقاط جهان محسوس خواهد شد. پاکستان به عنوان یک کشور همسایه به تلاش های خود برای کمک های بشر دوستانه برای افغانستان ادامه می دهد.

وی اظهار داشت که جستجوی مکانیزمی برای احیای سیستم بانکی افغانستان و کاهش فشار اقتصادی بر افغانستان ضروری است، باید اقدامات فوری به منظور کنترل صلح و ثبات افغانستان، جلوگیری از تنش های جدید و جلوگیری از خروج پناهجویان از افغانستان، انجام شود.

وزیر امور خارجه ضمن آگاه سازی دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از نقض شدید حقوق بشری در جامو و کشمیر توسط هند و خطرات این اقدامات هند برای صلح و ثبات منطقه، از حمایت مداوم سازمان همکاری اسلامی از مردم کشمیر، تشکر و قدردانی کرد. وی افزود: قطعنامه ها و بیانیه های سازمان همکاری اسلامی موجب دلگرمی مردم مظلوم کشمیری شد. پاکستان خواستار حل عادلانه تنش کشمیر براساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل می باشد.

ارسال نظر

 
1