خبر فوری

 
 
وزیر خارجه پاکستان از برنامه های خود گفت...
کد خبر :967723419

16:04 1397/05/29


برچسب ها : پاکستان, وزیر خارجه,

وزیر خارجه ی جدید پاکستان در مصاحبه ی مطبوعاتی از برنامه های آینده ی خود سخن گفت


وزیر خارجه ی جدید پاکستان شاه مقصود قریشی در اولین مصاحبه ی مطبوعاتی خود گفت : سیاست پاکستان باید از پاکستان شروع و در پاکستان نیز خاتمه یابد. منافع ملی پاکستان بر همه چیز مقدم است، باید سیاست های خارجی را بهبود بخشیم.

وی افزود : اولین سفر خارجی خود را می خواهم به افغانستان بروم، می خواهم با پیام دوستی، محبت و پیام جدیدی به افغانستان سفر کنم. می خواهم به ملت افغانستان این پیام را برسانم که به کمک هم می توانیم پیشرف کنیم. وی در ادامه ی سخنان خود اظهار داشت، که برخی از قدرت‌ها پاکستان را به سوی تنهایی هدایت می‌کنند، حدود 4 سال است که پاکستان وزیر خارجه ای نداشت و نداشتن وزیر خارجه، باعث فراهم شدن موقعیت برای قدرت ها شده است.

وزیر خارجه افزود، اگر سیاست های خارجی ضعیف باشد باعث سوء استفاده ی دشمنان می‌شود. ما باید اصلاحاتی در سیاست های خارجی خود انجام دهیم . احزاب مخالف و وزرای خارجی سابق را دعوت میکنم و با آنها مشورت خواهم کرد، و تلاش خواهیم کرد تا در مسائل خارجی اجماع کنیم. پس از جلسه ی کابینه ی وزرا با تهمینه جنجوعه ملاقات خواهم کرد تا از تجربیات وی استفاده کنم. وی افزود : درباره ی نماینده پاکستان در ایالات متحده نیز گفت و گو خواهیم کرد و امروز با همتای افغانی خود نیز از طریق تلفن صحبت خواهم کرد. او گفت : چالش های خارجی و داخلی در زمان مشکلات وجود دارد که از آنها به خوبی آگاهیم.در وزارت خارجه از بهترین افسران استفاده می‌کنیم. قبل از هرتصمیمی با افسران وزارت خارجه مشورت خواهم کرد. بسیاری از سفیران ما تجربیات زیادی دارند و از تجربیات سفیران سابق نیز استفاده خواهیم کرد.
وی در اتمام سخنان خود درباره برنامه های آینده خود به عنوان وزیر خارجه گفت : روز گذشته، نخست وزیر هند نیز طی نامه ای به عمران خان تبریک گفت ، و خواهان گفت و گو شد.
محمود قریشی افزود : از اولویت ها و نگرانی های آمریکا نیز به خوبی آگاهیم، با مقامات آمریکایی حساب شده و جدی گفت و گو خواهم کرد.
چه کسی چه کاری انجام داد همه را به خوبی میدانم، روابط پاکستان و آمریکا رو به سردی است.

ارسال نظر

 
1