خبر فوری

 
 

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | جیحون بایراموف وزیر امور خارجه آذربایجان طی سفر در خصوص شرکت در نشست فوق العاده شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی به پاکستان با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.

شاه محمود قریشی از هیئت آذربایجانی به سرپرستی جیحون بایراموف در بدو وردشان به وزارت امور خارجه در اسلام آباد استقبال به عمل آورد.

وزیر امور خارجه پاکستان در این نشست گفت: پاکستان بر ارتقای روابط سیاسی، تجاری، اقتصادی و دفاعی خود با کشورهای آسیای مرکزی متمرکز است.

شاه محمود قریشی با بیان اینکه پاکستان همواره از مواضع آذربایجان در قبال مسئله قره باغ شمالی حمایت کامل داشته است، گفت: ایجاد اتاق مشترک اقتصادی پاکستان و آذربایجان مورد استقبال قرار گرفته است.

وی همچنین با بیان اظهاراتی همچون، پاکستان آماده میزبانی چهل و هشتمین نشست شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در مارس 2022 است، گفت: میزبانی دو نشست متوالی شورای وزیران امور خارجه نشان دهنده تفکر جدی پاکستان برای جهان اسلام است.

وی افزود: پاکستان با به رسمیت شناختن سازمان همکاری اسلامی به عنوان صدای قوی امت اسلامی، خواستار نقش موثر این سازمان در حل و فصل اختلافات دیرینه اسلام هراسی می باشد.

وی با بیان اینکه پس از 40 سال درگیری، فرصتی برای صلح در افغانستان فراهم شده است، گفت: اگر گام های فوری برای مقابله با بحران انسانی در افغانستان برداشته نشود، تاثیر آن در کشورهای همسایه، منطقه و جهان بصورت جدی لمس خواهد شد.

وی بیان کرد: ما از سازمان همکاری اسلامی متشکل از 57 کشور مسلمان به دلیل حمایت بی دریغ و تزلزل ناپذیرش از مسئله کشمیر تشکر می کنیم و بایستی نقش مؤثری در این زمینه ایفا کنیم.

در پایان، جیحون بایراموف وزیر امور خارجه آذربایجان از استقبال گرم و مهمان نوازی شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظر

 
1