خبر فوری

 
 
وزیر حقوق بشر پاکستان: پاکستان به صورت یکجانبه طالبان را به رسمیت نخواهد شناخت
کد خبر :759347846

13:19 1400/05/31


برچسب ها : PPP, پاکستان و افغانستان, پاکستان و طالبان, حزب مردمی پاکستان, شیری رحمان, شیرین مزاری, طالبان افغانستان, وزیر حقوق بشر,

شیرین مزاری وزیر حقوق بشر پاکستان طی سخنرانی در کنفرانس مجازی برگزار شده با محوریت افغانستان گفت: پاکستان، طالبان را به صورت یکجانبه به رسمیت نخواهد شناخت و طی نشست با دولت های منطقه ای در این زمینه تصمیم گیری خواهد شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شیرین مزاری وزیر حقوق بشر پاکستان طی سخنرانی در کنفرانس مجازی برگزار شده با محوریت افغانستان با بیان اینکه پاکستان، طالبان را به صورت یکجانبه به رسمیت نخواهد شناخت و طی نشست با دولت های منطقه ای در این زمینه تصمیم گیری خواهد شد، افزود: آمریکا پس از توافق دوحه بر پاکستان برای آزادی رهبران طالبان فشار وارد کرد درحالیکه آزادی ملا عبدالغنی برادر به درخواست آمریکا صورت گرفت.

وی افزود: ایالات متحده ، پاکستان را پس از پایان کارش همواره تنها گذاشته است. باید به طالبان در افغانستان فرصتی داده شود، کانادا نیز بخشی از ماموریت صلح بوده است اما قبول نکردن طالبان قابل تاسف است، ملت افغانستان خودشان باید در مورد آینده تصمیم گیری کنند و پاکستان تنها می تواند همکاری کند.

نعیم لودهی ژنرال بازنشسته اظهار داشت که پاکستان طی مشارکت با کشورهای منطقه دولت جدید افغانستان را قبول کند.

سناتور خانم شیری رحمان رهبر حزب مردمی پاکستان PPP طی گفتگو در این نشست مجازی ضمن تاکید بر اینکه ضروری است برای پاکستان تا از مرزهای خود حفاظت کند، ابراز داشت: معاهده دوحه توافق صلح نبود بلکه برنامه خروج آمریکا بود.

ریاض کوکر معاون اسبق وزیر امور خارجه گفت که باید استراتژی جدیدی در مورد تغییرات کنونی در افغانستان اتخاذ شود درحالیکه سهیل امان فرمانده اسبق نیروی هوایی پاکستان گفت که پاکستان نسبت به نیت هند باید هوشیار باشد.

ارسال نظر

 
1