خبر فوری

 
 
وزیر بازرگانی پاکستان: خواستار افزایش واردات گاز مایع و برق از ایران هستیم
کد خبر :846050673

12:36 1401/06/24


برچسب ها : اسلام آباد, برق, بندر گوادر, پاکستان و ایران, تهران, روابط تجاری, روابط دوجانبه, سید نوید قمر, گاز مایع, هیئت ایران, هیئت ایرانی, هیئت پارلمانی, وزیر بازرگانی پاکستان, وزیر تجارت پاکستان,

هیئت پارلمانی ایران به رهبری مالک فاضلی طی سفر به پاکستان امروز پنجشنبه با سید نوید قمر وزیر بازرگانی پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هیئت پارلمانی ایران به رهبری مالک فاضلی طی سفر به پاکستان امروز پنجشنبه با سید نوید قمر وزیر بازرگانی پاکستان دیدار کرد.

وزیر تجارت پاکستان در این نشست با بیان اینکه به منظور افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور در مجموع 12 بازارچه مرزی از سوی طرفین پیشنهاد شده که 9 مورد از آن مورد تایید متقابل قرار گرفته است، گفت: بازارچه مرزی ایران-پاکستان در پشین، ماه آینده میلادی افتتاح خواهد شد که این باعث افزایش تجارت آزاد فیمابین می شود. وی افزود: بازارچه مرزی پشین تکمیل شده و تنها افتتاح آن باقی می ماند، درحالیکه کار بر روی بازارچه های مرزی در گبد، ریمدان، کوهک و سه نقطه دیگر به زودی آغاز خواهد شد. تجارت از این بازارچه های مرزی تحت سیستم پایاپای انجام می شود.

وی ضمن بیان این مسئله که به شدت ضروری است تا حجم تجاری در بخش های نفت و گاز را افزایش دهیم که این امر در زمینه افزایش حجم تجارت دوجانبه موثر خواهد بود، گفت: پاکستان درحال واردات گاز مایع از ایران می باشد که واردات آن نیز باید افزایش یابد. برای گوادر از ایران برق وارد می کنیم که در این زمینه نیز نیازمند افزایش هستیم.

سید نوید قمر در پاسخ به پیشنهاد ارائه شده از سوی هیئت ایران در زمینه افزایش تجارت و همکاری در زمینه دارو، اظهار داشت: پاکستان علاوه بر اینکه در این زمینه نیز واردات انجام می دهد، اما صادرات هم دارد. وی پیشنهاد داد تا در هیئت تجاری آتی، افرادی از بخش دارو حضور داشته باشند.

رئیس هیئت پارلمانی ایران در گفتگو با وزیر بازرگانی پاکستان با بیان اینکه دو کشور پاکستان و ایران مرزی به طول 920 کیلومتر دارند و از این مسیر تجارت و مسافرت در طول سال جریان دارد، گفت: متمایل به افزایش حجم تجاری متقابل هستیم و ایران برای کنترل بحران پیاز و گوجه با پاکستان همکاری کرد. وی افزود: من به عنوان عضوی از پارلمان ایران، همکاری دو کشور در بخش انرژی را مهم و ضروری می دانم. به همین ترتیب، کار خط لوله گاز ایران و پاکستان نیز در آینده نزدیک تکمیل شود.

وی اظهار داشت که ما شاهد سیل و بلایای طبیعی به ویژه در ایالات سند و بلوچستان هستیم  که دولت ایران در همین راستا برای کمک به سیل زدگان با پاکستان همکاری کامل را خواهد داشت.

ارسال نظر

 
1