خبر فوری

 
 
وزیر ایالت بلوچستان: 200 تن از افراد ربوده شده طی شش ماه گذشته آزاد شدند
کد خبر :962116234

16:55 1398/04/09


برچسب ها : ارتش, افراد ربوده شده, بلوچستان, پاکستان,

میر ضیاء الله لانگو وزیر داخلی ایالت بلوچستان طی گفتگوی خبری مدعی شد که طی شش ماه گذشته دویست تن از افراد ربوده شده آزاد شده اند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز، میر ضیاء الله لانگو وزیر داخلی ایالت بلوچستان طی گفتگوی خبری مدعی شد که طی شش ماه گذشته دویست تن از افراد ربوده شده آزاد شده اند.
وی افزود، ما آمار افراد آزاد شده را در دست داریم و این آمار در تعداد هزاران نفر نیست.
اما این درحالی است که نصر الله بلوچ رهبر جنبش صدای افراد ربوده شده بلوچ این خبر را تکذیب کرده و ابراز داشت: ما فهرست 365 نفری از افراد بوده شده را به دولت ایالتی داده بودیم، اما تاکنون 103 تن از افرادی که اسامی شان در این فهرست بود، آزاد شده اند.
قابل ذکر است صدای افراد ربوده شده بلوچ به منظور بازگردانی افراد ربوده شده، کمپی با عنوان صدای افراد ربوده شده بلوچ در سال 2009 میلادی مقابل باشگاه خبرنگاران کویته تاسیس کرد.
موضوع افراد ربوده شده، یکی از 6 درخواست ارائه شده اختر میگنل رهبر حزب ملی بلوچستان به دولت PTI پاکستان بوده است. اختر میگنل به همراه تعدادی از نمایندگان مجلس از بلوچستان، در دیدار با عمران خان طی چند روز گذشته، علاوه بر گفتگو در رابطه با مسئله افراد ربوده شده، از بودجه ارائه شده توسط دولت حمایت کردند. قبل از این اختر مینگل در گفتگویی با فضل الرحمن متعهد به شرکت در نشست تمامی احزاب APC شده بود، اما پس از مدتی در نامه ای مکتوب به فضل الرحمن، از وی معذرت خواهی کرد و گفت که نمی تواند در APC شرکت کند.

ارسال نظر

 
1