خبر فوری

 
 
وزیر انرژی پاکستان در دیدار با سفیر چک: ما در حال تلاش برای خودکفایی در تولید نفت و گاز هستیم
کد خبر :194658673

14:52 1399/11/29


برچسب ها : انرژی پاکستان, پاکستان و جموری چک, سفیر جمهوری چک, عمر ایوب خان, وزیر انرژی,

دو طرف در این دیدار در زمینه مناسبات دوجانبه اسلام آباد و پراگ و گسترش سطح همکاری های دوجانبه در بخش انرژی به بحث و تبادل نظر پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| توماس سمیتنکا سفیر جمهوری چک در اسلام آباد صبح چهارشنبه با عمر ایوب خان وزیر انرژی دولت فدرال پاکستان دیدار نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار در زمینه مناسبات دوجانبه اسلام آباد و پراگ و گسترش سطح همکاری های دوجانبه در بخش انرژی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

عمر ایوب خان وزیر انرژی دولت فدرال پاکستان در دیدار با سفیر جمهوری چک در اسلام آباد ابراز داشت: دولت در حال تلاش برای خودکفایی در تولید نفت و گاز از طریق ایجاد تسهیلات، شفافیت و فرصت های برابر در تجارت در بخش انرژی می باشد، فروش 15 بلوک جدید نفتی طی سال مبلغ 700 میلیون دلار سرمایه را به همراه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: دولت پاکستان به منظور بهبود عملکرد خود در بخش نفت و برق سیاست های قابل توجهی را به اجرا درآورده است و مصمم به افزایش تاثیر گذاری بخش انرژی و ایجاد رقابت در این بخش می باشد.

وی همچنین سفیر جمهوری چک را از سیاست دولت پاکستان برای استفاده از منابع داخلی و کاهش وابستگی به استفاده از انرژی های وارداتی آگاه ساخت و گفت: با اجرای این سیاست ها 60 درصد انرژی های مورد نیاز کشور از طریق منابعی همچون زیست توده، انرژی خورشیدی و بادی، 30 درصد از محل انرژی آبی(هیدرولیکی) و 10 درصد نیز از محل انرژی حرارتی و هسته ای تامین خواهد شد.

توماس سمیتنکا سفیر جمهوری چک در این دیدار به نمایندگی از شرکت های کشور خود نسبت به سرمایه گذاری در بخش نفت و تامین گاز ال ان جی ابراز علاقه نشان داد.

ارسال نظر

 
1