خبر فوری

 
 
وزیر امور خارجه پاکستان طی شرکت در اجلاس دوحه: پاکستان نقش بسزایی در صلح افغانستان ایفا کرد
کد خبر :979416150

15:10 1399/06/22


برچسب ها : پاکستان و قطر, دوحه, شاه محمود قریشی, نشست صلح افغانستان, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی گفتگو حین شرکت از طریق ویدیو کنفرانس در اجلاس مذاکرات بین افغان ها در دوحه به دعوت خصوصی از جانب نایب نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، گفت: پاکستان نقش بسزایی در صلح افغانستان ایفا کرده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی گفتگو حین شرکت از طریق ویدیو کنفرانس در اجلاس مذاکرات بین افغان ها در دوحه به دعوت خصوصی از جانب نایب نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، با تصریح بر این موضوع که پاکستان نقش بسزایی در صلح افغانستان ایفا کرد، گفت: آغاز مذاکرات بین افغانها نتیجه تلاش های مشترک ما است و تصمیم درباره آینده این کشور را باید مردم افغان اتخاذ کنند. موضع پاکستان همواره این بود که حل مسئله افغانستان از راه زور و قدرت امکان پذیر نیست و هم اکنون این موضع توسط جامعه بین المللی مورد پذیرش واقع شده که خوشایند است.  وی افزود: برگزاری نشست بین افغان ها نقطه عطف برپایی صلح در افغانستان است. این یک فرصت کمیاب برای رهبری افغانستان است تا آنها از این مسیر برپایی صلح دائمی در افغانستان را هموار سازند.

شاه محمود قریشی ضمن هشدار از فعالیت های عناصر شرور برای تخریب صلح افغانستان، ابراز داشت که باید علیه چنین عناصری و اقداماتشان هوشیار بود. وی در زمینه ادامه همکاری و همبستگی پاکستان با افغانستان برای ایجاد ثبات، امنیت و توسعه ابراز اطمینان کرد و گفت: پاکستان همیشه از یک افغانستان صلح آمیز، با ثبات، متحد، دموکراتیک، سعادتمند و مستقل حمایت خواهد کرد. وی با ارائه پیشنهاد چهارجانبه برای حرکت به جلو، بر جامعه جهانی برای ادامه حمایت از روند صلح با ابتکار افغانستان تاکید کرد .

گفتنی است سفیر محمد صادق نماینده ویژه اسلام آباد برای افغانستان در حال حاضر در نشست دوحه به نمایندگی از پاکستان حضور دارد.

ارسال نظر

 
1