خبر فوری

 
 
وزیر امور خارجه پاکستان دیدار هیئت طالبان با نخست وزیر و فرمانده ستاد ارتش پاکستان را رد کرد
کد خبر :1049709517

14:43 1398/07/12


برچسب ها : شاه محمود قریشی, طالبان افغانستان, عمران خان, فرمانده ستاد ارتش پاکستان, نخست وزیر پاکستان, وزیر امور خارجه پاکستان,

در پی انتشار اخباری مبنی بر دیدار هیئت طالبان افغانستان با نخست وزیر و فرمانده ستاد ارتش پاکستان، شاه محمود قریشی طی سخنانی این اخبار را رد کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز|در پی انتشار اخباری مبنی بر دیدار هیئت طالبان افغانستان با نخست وزیر و فرمانده ستاد ارتش پاکستان، شاه محمود قریشی طی سخنانی این اخبار را رد کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان روز گذشته در گفتگوی خبری با یکی از شبکه‌های محلی پاکستان، با رد هرگونه دیدار هیئت طالبان افغانستان با عمران خان نخست وزیر و ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ستاد ارتش پاکستان گفت: در حالی که نخست وزیر پاکستان متمایل به دیدار با هیئت طالبان افغانستان بود، رئیس جمهور افغانستان از دولت پاکستان خواستار تعویق این دیدار شد و بنابراین هیچ‌گونه دیداری میان هیئت طالبان افغانستان و نخست وزیر پاکستان صورت نگرفته است.

وی در شرح دیدار و گفتگوی هیئت سیاسی وزارت امور خارجه پاکستان با نمایندگان طالبان اظهار داشت: پیش از دیدار با هیئت طالبان، دولت افغانستان را آگاه ساختیم و در جریان رایزنی با نمایندگان طالبان افغانستان بر مذاکرات بین افغان تأکید کردیم.

همچنین خانم فردوس عاشق اعوان دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور اطلاع رسانی نیز اخبار مبنی بر دیدار هیئت طالبان با نخست وزیر پاکستان را رد کرد.

فردوس عاشق اعوان با انتشار پیامی در صفحه توییتری خود اظهار داشت: دیدار و رایزنی مقامات وزارت امور خارجه پاکستان با هیئت طالبان افغانستان مایه خرسندی است، پاکستان همواره برای ایجاد فضای صلح و آرامش در منطقه و دنیا تلاش نموده است و دیدار هیئت طالبان با وزیر امور خارجه پاکستان نیز بخشی از این دیپلماسی پاکستان است و ما امیدوار هستیم نتایج مثبت آن به‌زودی نمایان گردد.

وی افزود: هیچ‌گونه دیداری میان طالبان و نخست وزیر پاکستان صورت نگرفته است.

لازم به ذکر است هیئت 12 نفره طالبان افغانستان به رهبری ملا عبدالغنی برادر به‌منظور دیدار با مقامات پاکستان در اسلام آباد حضور دارند و روز گذشته با هیئت بلندپایه سیاسی وزارت امور خارجه به ریاست شاه محمود قریشی دیدار نمودند.

طبق اعلام منابع آگاه، در جریان این دیدار سپهبد فیض حمید رئیس کل سازمان اطلاعات پاکستان(ISI) نیز حضور داشت.

ارسال نظر

 
1