خبر فوری

 
 
وزیر امور خارجه پاکستان در تماس با همتای چینی خود خواستار اقدام فوری جامعه جهانی علیه جنایت های اسرائیل شد
کد خبر :2104736485

09:26 1400/02/26


برچسب ها : ارتش اسرائیل, پاکستان و چین, پاکستان و فلسطین, رژیم صهیونیستی, شاه محمود قریشی, غزه, فلسطین, وانگ ژی, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه چین,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در تماس تلفنی با وانگ ژی همتای چینی خود با ابراز نگرانی در خصوص اوضاع نابسامان منطقه اشغالی غزه خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای متوقف نمودن جنایت های رژیم صهیونیستی شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در تماس تلفنی با وانگ ژی همتای چینی خود با ابراز نگرانی در خصوص اوضاع نابسامان منطقه اشغالی غزه خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای متوقف نمودن جنایت های رژیم صهیونیستی شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده از سوی زاهد حفیظ چودری سخنگوی دستگاه دیپلماسی پاکستان، وزرای امور خارجه پاکستان در این تماس تلفنی علاوه بر گفتگو در خصوص مناسبات دوجانبه به بررسی اوضاع وخیم منطقه اشغالی فلسطین و همچنین پیشرفت های صورت گرفته در زمینه روند صلح افغانستان پرداختند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این گفتگوی تلفنی همتای چینی خود را از نگرانی عمیق اسلام آباد در خصوص جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم بی گناه فلسطین و نقض شدید موازین و ضوابط حقوق بشر از سوی اسرائیل آگاه ساخت و آن را خطری بزرگ برای امنیت و ثبات منطقه عنوان نمود.

وی خاطرنشان کرد: حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به نمازگزاران در داخل مسجد اقصی و هدف قرار دادن مردم بی گناه فلسطین توسط ارتش اسرائیل نقض صریح قوانین بین المللی و موازین حقوق بشری است.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه با تاکید بر حل صلح آمیز مسئله فلسطین بر اساس قطعنامه های سازمان ملل متحد خواستار ورود فوری جامعه جهانی به این موضوع و اتخاذ اقدام جدی و موثر از سوی کشورهای جهان برای متوقف نمودن جنایت های رژیم اشغالگر قدس علیه مردم بی گناه فلسطین شد.

وی همچنین همتای چینی خود را از جزئیات اقدام نخست وزیر پاکستان برای ارتباط با مقامات کشورهای مختلف در خصوص مسئله فلسطین آگاه ساخت.

طبق بیانیه صادر شده از سوی سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان، وزرای امور خارجه پاکستان و چین در ادامه این گفتگوی تلفنی در زمینه امور مختلف مربوط به روند صلح افغانستان نیز به صورت مفصل به رایزنی پرداختند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این خصوص با تاکید بر تداوم حمایت های اسلام آباد از روند صلح افغانستان تا زمان دستیابی این کشور به امنیت و ثبات ابراز داشت: پاکستان خواهان حل صلح آمیز مسئله افغانستان مطابق با خواسته طرف های افغان جهت برپایی امنیت پایدار است.

وی با تاکید بر اهمیت خروج مسئولانه نیروهای خارجی مستقر در افغانستان، کاهش اقدامات خشونت آمیز و برقراری آتش بس کامل میان طرف های افغان تصریح کرد: برقراری نشست سه جانبه میان وزرای امور خارجه کشورهای چین، افغانستان و پاکستان برای برقراری صلح و ثبات در منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان، وزرای امور خارجه دو کشور همچنین در زمینه همکاری استراتژیک میان پاکستان و چین برای مقابله با چالش های پیش رو به توافق رسیدند.

ارسال نظر

 
1