خبر فوری

 
 
وزیر امور خارجه عربستان سعودی: عربستان به روابط دیرینه خود با پاکستان اهمیت می دهد
کد خبر :648694303

15:10 1399/09/07


برچسب ها : پاکستان و عربستان سعودی, پاکستان و نیجر, سازمان همکاری اسلامی, شاه محمود قریشی, عربستان سعودی, نیامی, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه عربستان سعودی,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود همتای عربستان سعودی خود در حاشیه اجلاس سازمان همکاری اسلامی دیدار کرد که وزیر امور خارجه عربستان در این بین، روابط با پاکستان را حائز اهمیت برای کشورش خواند.


نیامی: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه دیدار های خود در حاشیه اجلاس وزاری امور خارجه سازمان همکاری اسلامی OIC در پایتخت کشور نیجر، در دیدار با شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود همتای عربستان سعودی خود، علاوه بر گفتگو در خصوص مسائل دوجانبه، وضعیت امنیتی منطقه، افزایش همکاری های دوجانبه و چالش وبای بین المللی کرونا، در مورد مسائل مختلف به طور مفصل به گفتگو پرداخت.

وزیر امور خارجه پاکستان با عرض تبریک به همتای خود جهت برگزاری موفقیت آمیز اجلاس جی20، روابط فی ما بین را برادرانه و تاریخی توصیف کرد. گفتنی است دوطرف همچنین در رابطه با وضعیت جامو و کشمیر و عملکرد سازمان همکاری اسلامی به تبادل نظر پرداخته و در زمینه تقویت همکاری های دوطرفه در زمینه انرژی، اقتصاد و تجارت توافق کردند که در این خصوص به زودی هیئت های دو کشور سفرهایی خواهند داشت.

محمود قریشی در ادامه این دیدار، به همراه آگاه سازی وزیر امور خارجه عربستان سعودی از وضعیت تازه جامو و کشمیر، بابت حمایت اصولی و مستقل عربستان سعودی از موضع پاکستان در این مورد تشکر و قدردانی کرد.

شاهزاده فیصل در این بین گفت: عربستان سعودی به روابط تاریخی، عمیق و دیرینه دوجانبه با پاکستان اهمیت ویژه ای می دهد و برای گسترش بیشتر همکاری های همه جانبه با پاکستان مصمم هستیم. وی در ادامه تلاش های پاکستان برای احیای صلح در منطقه را مورد ستایش قرار داد.   

ارسال نظر

 
1