خبر فوری

 
 
وزیر امور خارجه سابق پاکستان: رئیس جمهور فعلی ترکیه ترتیب نشست سری میان من و معاون نخست وزیر اسرائیل را داده بود
کد خبر :207010450

12:25 1399/06/02


برچسب ها : پاکستان و اسرائیل, پاکستان و ترکیه,

خورشید محمود قصوری وزیر امور خارجه سابق پاکستان طی گفتگو با مبشر لقمان تحلیلگر ارشد طی افشاگری ابراز داشت که رجب طیب اردوغان طی نشستی مخفی من را به دیدار با معاون نخست وزیر اسرائیل برد .


لاهور: به گزارش راز نیوز| خورشید محمود قصوری وزیر امور خارجه سابق پاکستان طی گفتگو با مبشر لقمان تحلیلگر ارشد طی افشاگری ابراز داشت که رجب طیب اردوغان طی نشستی مخفی من را به دیدار با معاون نخست وزیر اسرائیل برد و به این دلیل که تا این مسئله حتمی نشود، این دیدار مخفی بود. پس از سال 1950 میلادی پاکستان روابط دیپلماتیک پشت پرده با اسرائیل دارد. از وقتی که پاکستان و اسرائیل تشکیل شده اند، میان دو طرف روابط پشت پرده وجود دارد، اما به نظر من پس از سال 1950 میلادی روابط دیپلماتیک میان دو طرف گاهی در نیویورک، گاهی در لندن و گاهی در پاریس و در دیگر پایتخت ها جریان داشت. ارتباط نخست میان پاکستان و اسرائیل از طریق رجب طیب اردوغان رئیس جمهور فعلی ترکیه صورت گرفته بود. آن زمان مجمع پارلمانی وجود داشت که اردوغان رهبر آن بود. او جلسه ای سری بین من و معاون نخست وزیر اسرائیل ترتیب داده بود و این جلسه از این جهت پنهانی بود تا زمان نهایی شدن موضوع، مخفی بماند. این نخستین تماس عمومی من در سمت وزیر امور خارجه بود.

وی طی گفتگوی در مورد سفر مقام نظامی پاکستان به عربستان سعودی درپی تنش زا شدن روابط میان دو کشور در اثر سخنان تهدید آمیز شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان، گفت: ژنرال قمر جاوید باجوا (فرمانده ارتش پاکستان) طی سفرش به عربستان سعودی با وزیر دفاع ملاقات داشت، هروقت وزیر امور خارجه می رود، پروتکل تغییر می کند. تصمیمات قبل از عزیمت ژنرال باجوا اتخاذ شده بودند. وزیر امور خارجه بیانیه ای که در مورد عربستان سعودی ایراد کرد، نمی تواند بدون مشورت و گفتگو با کسی ابراز شده باشد. احتمالا او قبل از ایراد این سخنان با نخست وزیر گفتگو کرده باشد، در غیر این صورت امری حیرت انگیز است. به نظر من او احتمالا با ارتش نیز گفتگو کرده باشد. روابط میان پاکستان و عربستان سعودی به منافع گره خورده اند.

ارسال نظر

 
1